2017-ieji tinklaraštyje ir šalia jo

Posted: 2017-12-27 in Atletika, Karate, Kovos menai, Sauga, Savigyna, Skelbimai
Žymos:, , , , , ,

Sukasi snaigės ore –
_(yeah, yeah!)

Man su tavim kare kaip kare
_(aha, aha, bro!)

Mes abudu nuspręsime drąsiai
_(davaj davaj!)

Kam į galvą užvažiuoti mavašį.
_(yo, check it out, wave your hands in da air!)

– (iš reperio M-in-E2 vainilinio albumo Betono Džiunglių Klinkerio Takais)

* * *

Tikiuosi, kad šv. Kalėdas atšventėte smagiai, gavote daug lauktų dovanų, neskaitant nereikalingų, ir tokių pačių daug pridovanojot kitiems, ir išvis dabar aptingę kaip kalėdiniai katukai pūpsote prie ekrano, mažiausiai norėdami skaityti, kokiais vėl pratimais jus į Naujus metus aš čia nepailsdamas agituosiu.

Beje, praeitų metų paskutinis įrašas būtent tokią dieną buvo apie pasikartojimus kata – tema, kaip nekeista, net man pasirodė pačiam vėl įdomi, ką aš esu ten prirašęs. Bet taip visai neprastai, sakyčiau, ir parašiau, kad galima kompiliuoti šią temą į naują e-book rinkinį (kaip keletą jau dabar galite atsisiųsti nemokamai paspaudę čia).

Ir nors šie metai eina į pabaigą iš esmės visa serija įrašų jau apie fitnesą, tai dabar peržvelgsiu, o kokie buvo šie metai šiame tinklaraštyje bendrai paėmus.

52 trečiadienių, kuriais dabar paprastai reguliariai stengiuosi publikuoti įrašus, per metus jų buvo parašyta nebūtinai tik trečiadieniais 26 (įskaitant ir šitą), iš kurių:

  1. net 12 (įskaitant ir šitą dėl antros jo dalies) yra skirti sveikai gyvensenai, fitnesui ir bendrai fizinei kultūrai (įskaitant mitybą bei kvėpavimą – bendra temų kategorija yra Atletika);
  2. 5 įrašai skirti profesinėms temoms (apsauga, asmens sauga, terorizmas ir pan. – kategorija Sauga);
  3. 4 įrašai buvo paskirti savigynai ir būtinąjai ginčiai (kategorija Savigyna) ;
  4. tik 3 skirti šiemet buvo karate (vaje…) ir
  5. 2 bendrai kovos menams (įrašas apie kvėpavimą eina per Atletikos ir šią rubriką kartu, bet skaičiuoju prie Atletikos).

Gal dėl to, kad mažiau skyriau įrašų karate ir ypač siaurai temai apie Goju-ryu (pusantro skaitytojo…), tai šių metų galui turiu net (be jokios ironijos!) 1247 prenumeratorius el.paštu, o kiek įsitraukę į skaitykles, tai nežinau, ir už tai didelis ačiū visiems skaitantiems! Jūs man parodykite kitą lietuvišką tokio profilio tinklaraštį, kuris turėtų ne tai, kad daugiau prenumeratorių, bet kad išvis kuris nors šalia šio tinklaraščio stovėtų. Osu!

O pagal mėnesius aktyvumas atrodė taip (galima prašokti tekstą toliau):

  • Sausis

Du įrašai tą mėnesį, ir 2017-ieji metai prasidėjo gana smagiai apie sveiką gyvenimo būdą:

  1. Naujųjų metų kvailionės – juk jūs irgi susigalvosite, kaip kitais metais, tai jau tikrai daugiau sportuosite, numesite bereikalingą svorį ir bendrai pakeisite gyvenseną į sveikuolišką, ar ne? Jei nelabai kas gaunasi, tai žemiau pašnekėsim, kas gi gavosi realiai man.
  2. Apie asmens apsaugą Lietuvoje – gal ir nevisiškai sutapimas, kad būtent šiais metais sausio gale aš išvykau į SIA Close Protection kursus Katalūnijoje (Ispanija kol kas), apie kuriuos irgi yra nuoroda žemiau. O šiaip tema gana įdomi, manau, ne vien mano profesijos kolegoms, bet gal ir tiems, kurie jau pakankamai turtingi arba ketina artimiausiu metu tokiais tapti, kad pagalvoja, jog reikėtų pasisamdyti, ne nebūtinai todėl, kad jaučia grėsmę – juk ir savo namus užrakinate raktu, net jei ir nelabai yra ten ką vogti, tiesa?
  • Vasaris

Vienu įrašu daugiau, jau trys susidarė, ir dveji jų yra profesiniai, nors ir pritaikyti skaitytojams šiame tinklaraštyje, o trečiasis įrašas skirtas karate:

  1. Apie valstybės vadovų apsaugą Lietuvoje – savotiškai pratęsia praeito mėnesio temą apie bendrai asmens apsaugą Lietuvoje, kur daugiau rašiau apie privačią, o šįkart kalbu iš profesinės patirties ir ankstesnių ryšių apie valstybės vadovų (linkėjimai VADukams!). Ir griaunu mitus bei populistinę isteriją dėl to meto įvykių, kada žiniasklaida klykavo apie privilegijas ir kone buvo pasirengę visą VAD išformuoti vien dėl nemeilės valdžiažmogiams.
  2. SIA Close Protection kursų dienoraštis – pagal skaitytojų prašymus, o ir man pačiam smagu prisiminti.
  3. Kodėl karate smūgis krūtinės lygyje? – atsakymai į, atrodytų, banalų klausimą apie tsuki.
  • Kovas

Vos vienas įrašas, bet veiksmas persikelia į mano Londoną:

  1. Peiliu prieš Parlamentą – griaunu dar vieną žiniasklaidos ir vietos politikierių sukeltą tuščiai isteriją dėl “terorizmo“.

Po šio mano įrašo Šimo baro propagandistas Audrius Bačiulis mane FB išdraugino, išvadinęs “wannabe karalienės valdiniu“, nors dar kone prieš metus gyrė kaip profesionalą (šįkart jis nepataikė į temą, nes argumentų paneigimui mano išvadų taip ir neturėjo). Ką gi, visiems reikia gyventi, o jei turi kuriai nors politinei partijai parsiduodi, tai ir eksperto reputacijos gana greitai netenki, kuomet tampi propagandistu. Bent jau single malt viskiuose jis tikrai didesnis ekspertas, tą dera pripažinti – deja, bet ne šioje mano aptartoje temoje, oopsy poopsy daisy.

  • Balandis, gegužė, birželis

Jums kaip ir atostogų metas, o ir šiaip aš viešėjau Lietuvoje dvejas su puse savaites, pabuvau su vaikais ir draugais Vilniuje, paburiavau su draugais Lietuvos buriavimo ir kovos menų sostinėje Kaune.

Tiesą sakant, vasara nors ir buvo prasta (pas jus), bet ir mano motyvacija čia rašyti buvo kaip jūsų vasara.

  • Liepa

Vis tik neduok man pavalgyti, bet apie karate tik papliurpti, nors įrašas per visą mėnesį tik vienas (vasara jau nubarstė pievų gėlėm tavo plaukus…):

  1. Tas Goju-ryu, kur daugiau Ju – Hokama-sensei mokykla, einanti nuo Higa Seiko stiliaus – tokio vieno iš įdomesnių ir nepelnytai nusišalinusio dar prie Goju-ryu kūrėjo Miyagi Chojun meistro.

Mano mokytojas Bob Honiball irgi yra apsilankęs pasitreniruoti pas Hokama-sensei. Vis tik po Miyazato Ei’ichi, jo ir kitų anglų neužkabino – Goju-ryu Jundokan yra artimiau Go, nei Ju, o anglai mėgsta kietą žaidimą ir stiff upper lip.

  • Rugpjūtis

Vasaros ir taip kaip ir nebuvo, tai bent du įrašai į tinklaraštį įgriuvo, ir abu pagal aktualijas:

  1. Amžiaus dvikova – be abejo, kaip vienas toks linksmuolis iš MMA Conor McGregor atėjo boksininkui  Floyd Mayweather į bokso ringą snukio daužyti, bet pats gavo gerokai daugiau (į snukį, kaip ir į sąskaitą už kovą), o iššūkį priėmęs nugalėtojas dabar visą gyvenimą bus pašiepiamas laimėjęs per savo karjerą 49 su puse kovos.
  2. Apie kietus ir nelabai – skaitytojo Gerardo prašymu išplėstinis mano komentaras apie Tomo Vosyliaus reklaminį straipsnį (nu kiec bahūrs, a ką yr?!)

Bendrai paėmus, aš rugpjūtį kažkaip sugalvojau rašyti dabar reguliariai bent kas kartą į savaitę, tad nuo šių įrašų ir prasidėjo to pažado pildymas.

  • Rugsėjis

Mokinukai į mokslus kibo, o aš į rašymus tinklaraštyje – kaip ir žadėjau, kas savaitę po įrašą:

  1. Apie pedagogiką ir valandas išmokimui – kiek laiko išties reikia įgyti įgūdžiams ir pasiekti tam tikrą meistriškumą? Temą paskatino grojimas gitara, tačiau smagu gal paskaityti yra ir ne tik “dūdelėms“.
  2. Apie bėgimą – klausimas išties aktualus: o kodėl jūs bėgiojate? Netrolinu. O gal ir trolinu. Bet truputį.
  3. Kibiras ne majonezo – dar vienas teroristinis aktas Londone, ir mano išplėstinis komentaras apie tą ne visai pavykusį (ačiūdie) sprogdinimą požeminiame traukinyje. Beje, dalį kalėdinių dovanėlių apsipirkau būtent Wimbledon, iš kurio ir važiavau traukiniu būtent ta District linija (jau po 3 mėnesių!), o ten buvau nuvykęs į mugę UK Security 2017, bet ta “mugė“ net neverta jokio įrašo mano tinklaraštyje.
  4. Dėl savigynos peiliu – dar vienas išpėstinis mano komentaras skaitytojo Augusto prašymu apie Ukrainos krav maga federacijos prezidentą ir problemas dėl peilio panaudojimo su juo ir teisėsauga.

Kažkoks komentarų mėnuo, kaip matau.

  • Spalis

Praeito mėnesio dvi temos pratęstos dar po dviem įrašais joms:

  1. Būtinoji gintis ir prievolė pasitraukti – komentuojant Augusto ir Skalvio atsiliepimus, šis įrašas apie carte blanche mitą ir jūsų “teisę“ į nedorėlių žudymą – tema aktuali tiems, kurie neturi slaptų erotinių fantazijų apie grupinį seksą kalėjimo duše su tatuiruotais vyrais.
  2. Moteriška savigyna – pagal merginų atsiliepimus FB čia jau Augusto pasipiktinimui, nes dar apie vieną mitą, kuo ypatinga yra būtent moteriška savigyna, ir ar toks žvėris laisvėje gyvena.
  3. Meditacinis bėgimas? – vienas iš tų atvejų, kada klausimas paskatina mane patį pagerinti nuosavus treniruočių metodus.
  4. Apie kvėpavimą – ir kaip neuždusti tarsi ežiukui ant kelmuko.

Visi keturi įrašai yra labai praktiniai – tinka ir karateka!

  • Lapkritis

Labai turiningas mėnuo – net penketas įrašų, nors pats mėnuo gi teturi tik 30 dienų:

  1. Karate vėlės – proginis įrašas, tačiau besidomintiems karate istorija, manau, naudingas pažintine prasme, kokios esminės asmenybės nulėmė karate vystymąsi.
  2. Apie mitybą – pats ilgiausias įrašas tinklaraštyje per visus metus! Ir tai įrašas, kur apie mitybos principus kalbu griaudamas ne vieną dietologų mitą – kas išbandė, tiems jau veikia. Ir tai yra paskutinis įrašas, publikuotas man dar esant vos 46 metų amžiaus…
  3. Apie džymus ir pratimus – nuo mitybos derėjo pereiti prie kūno rengybos principų, bet berašydamas supratau, kad viskas į vieną įrašą netilps, ir teko daryti visą ciklą, kuris iki šiol dar ir neužbaigtas.
  4. Apie lentą – kalbu, atrodytų, apie vienintelį fitneso pratimą planking, kuris yra netgi daugiau testinis (nuo žodžio testas, ne tęsti), nei pats savaime fizinis parengiamasis pratimas, o iš esmės realiai aš kalbu apie karate, ir kaip kūnas struktūrizuojamas stovėsenoje, ir kaip tą išvystyti (ir vilioju po truputį į karate sektą… bet, Lukai, mes čia turime sushi!).
  5. 5 komplekse – apie vos penketą bazinių pratimų, iš kurių turėtų susidaryti jūsų jėgos treniruočių kompleksas, ir tai irgi yra viena iš fitneso mano principų ciklo temų.

Lapkritis – kūno rengybos mėnuo tinklaraštyje, vienareikšmiškai!

  • Gruodis

Gruodis pratęsia lapkritį ir užbaigia 2017-uosius metus:

  1. Savaitinis apkrovų paskirstymas – tęsiu fitneso principų ciklą komentaru į Deadmaro3 pastabą, kaip “sukčiaujama“ perskirstant krūvius savaitėje – bijantys matematikos gali nesibauginti, nes visi skaičiukai suskaičiuoti jau iki jūsų.
  2. TUT. Tut tut, tururut, la la la – kas yra TUT ir kaip šitas “slaptasis agentas“ keičia krūvius pratimuose (nieko bendro su LOLeta Graužiniene ir Konstitutitutita).
  3. Lenta po štanga – o kaip jums sekasi daryti tą lentos pratimą, ką? Jei kas jau palindote po štanga ant lentos, tai apie lentą įrašas iš po jos, ir kodėl nedera aklai tikėti internetu.

Ketvirtasis mėnesio įrašas yra šis, kurį skaitote, be abejo.

* * *

Tai kokių turite sau tikslų jau išsikėlę kitiems metams?

Aš va tikėjausi, kad gal šiemet prieisiu prie to nelemto sixpack – ir vis tiek niekaip! Nei lenta padėjo, nei mityba – ir sakytumėt man, tai ką čia rašinėji, jei niekas tau neveikia!?

iš HaveFunnyTime.net

Tai kad veikia ta prasme, kuria ir skirta: pilvas išties išplokštėjęs, presas sustiprėjęs (60 atsilenkimų per 2 minutes, kai US Army Ranger normatyvas yra virš 49, o spalį mano buvo 64, rugsėjį 57), liemuo sutvirtėjęs, kūno masė sumažėjusi (KMI yra paprastai tarp 22 ir 23) – esu lieknas (visumoje per dvejus metus numečiau tuziną kg, be bajerio), bet nesu liesas (raumenų apimtys ant rankų nebemažėjo jau šiemet antroje metų pusėje dėka pratimų ir proteino papildų, kuriuos rekomenduoju gerti visiems vyrams virš 40 metų amžiaus, net jei ir tuo metu nesportuojate – banalus gi senėjimo procesas sukelia raumenų laipsnišką distrofiją).

Tad gal vis tik sakyti, kad kalbu čia iš lempos ar tik kokios internetinės arba knyginės teorijos – gal būtų per akiplėšiška iš jūsų pusės, ką?

Juolab, kad kitiems metams aš išsikėliau sau daug labiau realistinį ir funkcinį, o nebe estetinį jau (verkiu dėl sixpack…) tikslą padaryti 15 prisitraukimų (dabar padarau tik 11 – taip, man 47-eri, o koks jūsų pasiteisinimas?) – ir kodėl taip, ir kodėl būtent tiek prisitraukimų ketinu pasiekti?

Pirma, neatsisakau tos rožinės svajonės (o Rio, Rio…) kada nors gal ir turėti “skalbimo lentą“ ant pilvo, bet realiai pamačiau, kad tam ne tik būtina pakeisti darbo režimą iš naktinio į dieninį, bet ji kainuoja mano amžiuje per didelį raumenyno praradimą kitose vietose, o ypač ant rankų – pastangos ir kančios nevertos rezultato dėl šalutinių neigiamų to reiškinių. Tai nereiškia, kad pradėjau darytis pilvūzas (pasiektą rezultatą džinsuose W34/L36 vietoje buvusio W36/36 palaikyti visai nesunku, o ir esu toks pilvo preso dabar savotiškas fanatikas ne vien Instagram mergų sixpacks apžiūrinėdamas – ši tema man antroji pagal populiarumą po buriavimo, o trečią vietą dalinasi katukai ir motociklai). Bet dabar svarbiau man jėga rankose, nei grožis aplink bambą.

Antra, 15 skaičių leptelėjo prieš keletą metų buriuotojas Tauras Pėstininkas (laivės “Gera Diena“ burvedys), besišaipydamas iš jachtininkų, kurie nesugebėtų tiek padaryti, kad galėtų buriuoti burlentėmis ir kaitais, nes treniruoja sėdėjimu tik esminį buriuotojo raumenį maximus gluteus.

Be to, banali tiesa: jei pagal senus mano prisimenamus sovietinius PDG ir armijos normatyvus puikus rezultatas buvo 12 (geras 10, patenkinamas 8), tai 15 duos gerą rezervą daryti bent 12 kaskart ir užtikrintai (nes tiek mano 11 irgi ne visada dar gaunasi, kartais ir 10 yra gerai, ir kažkodėl tas užstrigimas yra daugiau galvoje, ko gero – nematau savęs dar darančio 15?) – čia iš serijos, kai buvau jaunas bernelis (apie 20 metelių, kas buvo… oi, nebeskaičiuosiu prieš kiek čia dabar metų man jau gaunasi, nes nuo to laiko pragyvenau gerokai daugiau, nei iki to!).

Na, o kiti testuojami rezultatai pagal mano normatyvus yra savo ruožtu nebe prioritetiniai ir tik skirti fiksuoti, kaip man sekasi prieš save patį palyginus (tarkime, 2 minutes išstovėti shiko-dachi 四股立, kas yra daugiau nei minumumas Goju-ryu atlikti kata, kur ši pozicija sutinkama, ypač seiyunchin-gata). Nes sixpack yra ego masažavimui, o funkciniai gebėjimai – gyvenimui bei biologinio laikrodžio sukimui į vasaros, o ne žiemos laiką.

Ir, ko gero, tai irgi bus kitų metų tema.

Kaip ir mano ketinimai sukompiliuoti jums dar keletą elektroninių knygų parsisiuntimui, gal netgi parengti Goju-ryu 3+1 techninkų knygą kaip vadovėlį ir jau angliškai (esamas lietuviškas nėra dabar sudėliotas kaip vadovėlis – tai daugiau technikų lyginamoji analizė, iliustruojant analogijomis iš kitų kovos menų), ir gal netgi atnaujinti tinklaraščio anglišką versiją, neapleidžiant šitos (vis tik skaitytojų skaičius įpareigoja)?

Ir, ko gero, gal netgi Youtube kanalas yra rimčiau svarstytina mintis (paprasčiau gi parodyti, nei aprašinėti, tiesa?), nors ten daugiau tikimybės, kad tuomet jis būtų vis tik jau angliškas (dėl banalaus sekėjų skaičiaus reklamos įkainiams – juk tai yra DIY mini televizijos formatas). Vertėtų lietuvišką daryti gyvenant Lietuvoje – nes pašnekovai būtų vietiniai, o čia Londone aš tiek lietuvių “karatistų“ jums nepririnksiu.

O ką jūs sau kitų metų rezoliucijoje esate numatę?

Pasidalinkite komentaruose – po metų žiūrėsime, kaip jums ir man kas gavosi jau 2017-aisiais, gerai?

Darkart, nuoširdus ačiū, kad mane skaitote ir komentuojate!

Į Facebook aš, ko gero, po jų prokremlietiškų nesusipratimų (ir sutapk, kad kai ES komisaras, sic!, ir kandidatas į LR prezidentus Vytenis “Iljičius“ Andriukaitis ėmė viauksėti apie meilę Rusijai, taip ir Kremliaus troliai puolė pagal nutekintus elfų sąrašus visus pranešinėti kaip pažeidžiančius FB taisykles, kur pakliuvau ir aš – guilty by association) ir pritaikytų man ir kolegoms FB sankcijų taip jau aktyviai nebegrįšiu (ypač, kai tą gruodžio 11-17 dienų savaitę nuo pirmadienio visais savo įrašais aš tik padėjau rinkti draugo vaiko Teodoro gydymui daugiau lėšų, nieko daugiau nepublikiuodamas, tai turėjo gi kažkokie šlykštynės tą pranešti 14-tą dieną kaip pornografijos platinimą ir užblokuoti 3 dienoms!), tad užsukite verčiau čia – pavaišinsiu sveikuoliškais sausainiukais be gliuteno.

iš thatisevil.wordpress.com

Tad laimingų ateinančių Naujųjų 2018-ųjų metų! Būkite saugūs ir sveiki!

Osu!

Reklama
Komentarai
  1. deadmaro3 parašė:

    Kiek uztruko isgryninti Naujuju rezoliucija 🙂

    Mano planas planko, pratimu, treniruociu ir klaidu bei bandymu metodu issiugdyt poziuri/iproti, kad sportas butu nuolatinis palydovas – priesingai nei periodai norint pasiekt rezultata (papust raumenukus), maisomi su vasariniais visisko tingejimo periodais. Anksciau tikslu buves six packas keliauja i antra plana kaip galima pasekme, ne kaip rezultatas (jis kaip ir yra tik valios reikia ji istraukt i viesuma).

    • seiikan parašė:

      Tai duosiu patarimą: žinok, nustok save graužti, kad treniruotė netrunka bent valandos – tiesiog pradėk daryti “ai, gal padarysiu tą ar kitą, kas čia tokio 5-10 minučių“. Ir pamatysi, kaip be streso taps įpročiu. 😉

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s