Kai trečias nereikalingas abiems

Jums nesunku susigaudyti pakeistame dabar tinklaraščio formate?

Anksčiau naujausi komentarai nuo bet kurios temos būdavo rodomi pagrindinio puslapio kairėje pusėje po meniu, tačiau dabar, bendrai be palengvėjusio akims dizaino, už tai galite matyti už tai, kiek žodžių yra tekste, kurį (nesi)ruošiate perskaityti.

* * *

Bet grįžtame – ir skaitytojas Augustas uždavė klausimą, o ką tokioje situacijoje daryti ir kaip elgtis, su pateikta šia nuoroda į nufilmuotą situaciją, pasibaigusią tragiškai, kuomet gerasis samarietis (visi skaitėte Bibliją, ar ne?) buvo ne tik nušautas vienos iš konfliktuojančių pusių, bet dar ir pribaigtas kontroliniu šūviu, o jo apginta “auka“ tepė slides iš įvykio vietos, palikdama šį numirti ir pribaigti:

Šitame klipe daugmaž perpasakota visa situacija (jei suprantate angliškai) – žmogus ėjo pro šalį, kai pamatė, kada du nepilnamečiai prikibę prie trečiojo, ir netgi paukštelėjo šiam į fizionomiją.

Atkreipiu dėmesį į kelias detales, kurios neaptartos klipe.

Pirma, toks “smūgis“ realiai yra tik antausis (nuo jo nemirštama, ir traumą patiria tik ego) – jis siunčia žinutę šio gavėjui, patikslindamas jo pažemintą socialinę vietą hierarchijoje (atkreipkite dėmesį į vienodus marškinėlius, taip net uniformiškai apjungiančius į vieną gaują ar kovinį vienetą užpuolikus, o kiek jų dar gali būti netoliese?).

Aišku, jūs sakysite, kad tai yra fu fu fu, kaip negražu, bet – ką jūs apie konflikto puses žinote iš šalies taip be to “fu, kaip negražu“? Nieko.

Galbūt, čia vyksta tik (sic!) banalus apiplėšimas, ir tuomet žinutė yra skirta papildyti žodinį aukos valios užspaudimą, kol dar nepersigalvojo bendradarbiauti ir su reikalavimais sutikti. Bet čia matosi, kad nevyko joks apiplėšimas.

Galbūt, čia yra užuomazga paaugliškų testosterono sąlygotų muštynių, bet tuomet ar nebūtų paprasčiau pirmam smogusiam vis tik ne antausiu apsiriboti, o tvoti kumščiu rimčiau?

Ir čia juk irgi nevyko muštynės, nes po antausio jį gavęs dėl savo nukentėjusio ego nepuolė gi muštis, po ko antausio davėjas, prieš tai gal tik smurtavęs žodžiais (įžeidinėjęs), turėtų sau susikurtą teisę “savigynai“.

Tada klausimas kyla: o tai ko lendi į šias razborkes?

Koks tavo tame reikalas (pinigais ir kitu merkatiliniu arba socialiniu interesu)? Kodėl manai, kad esi kažkaip morališkai pranašesnis (nes – “fu fu fu“?), kad turi gal netgi akivaizdų fizinį pranašumą ir sugebėsi su viena puse tikrai pats vienas susidoroti, ir gal netgi naiviai tikiesi, kad tavo ginama auka puls iš dėkingumo tau padėti?

Ypač, kai net nematei, ko gero, šito konflikto pradžios, ar nežinai, nuo ko tai išvis prasidėjo, kai jau abi pusės susitiko čia šioje erdvės ir laiko kontinuumo vietoje pagaliau fiziškai – gal sužinojęs, dar pultum netgi ir padėti “užpuolikams“, nes jie gyvenime prieš šitą auką, kuris yra šiaip niekšas ir visoks nedorėlis bei nevidonas, yra gerokai nukentėję, ir jiems reikia atstatyti savo reputacinius ar kokius kitokius nuostolius.

Suprantu, kad mes esame nuo mažens auklėjami laikytis teisingų moralinių idealų, ir kitąkart tikrai galime sudrausminti viešoje vietoje ne visai tinkamai besielgiančius nepilnamečius, kurių auklėjimas, matomai, buvo nepilnas arba nuėjo netinkama, iš bendrų socialinių normų dabar vertinant, linkme – kas ta mokykla, tėvai ir bažnyčia, kai esame mes, archangelai, aha.

Bet šis klipas parodo, kad dera makaulėje turėti ir tokį variantą, kada gal netgi tave patį pašalins tavo ginamos aukos užpuolikai, nes jie tam turi užslėptas rimtesnes priemones (ginklą – peilį ar pistoletą) ir mažiau stabdžių dabar jau gintis nuo tokio jiems trukdančio “moralisto“, tam momentui “laimėjusio“ pradinę su juo konflikto fazę (silpnesnė pusė tradiciškai savo šansus pagerina griebdamasi ginklo, ir tą žinojo ne tik Koltas).

Ir ta dabar tavo ginta auka labiau rūpinsis tik savo sveikata ir gyvybe, negu savo sveikata ir gyvybe rizikuoti dabar jau ginant tavo sveikatą ir gyvybę.

Jei neturite tam teisinių įgaliojimų, tai jūsų moralūs ir dori ketinimai, deja, nebūtinai sukuria teisinį pagrindą jums fiziškai įsikišti (iš toli galite išsakyti savo nuomonę dotuoju klausimu nors ir iki apturėtų nesantuokinių santykių su šių nedorėlių vaikučių mamytėmis, jei tik turėsite galimybę po to padaryti dingau tarsi dūmas, neblaškomas vėjo).

Todėl visada, kaip ir klipo autorius pataria, verčiau kvieskite policiją ar apsaugą, kurių darbas yra su tokiomis situacijomis tvarkytis, ir jie už tai gauna pinigus, nes yra profesionalai. Jums tai niekas už tai pinigų nemoka, o kitu atveju ir išgelbėta mergelė nebūtinai irgi atsilygins natūra – juolab, kad jūs ne “tokie“, jūs tik šiaip riteriai spindinčiais šarvais, platoniškai ginantys į bėdą pakliuvusias nekaltas mergeles nuo drakonų bei prievartautojų, be jokio atlygio, aišku.

Nes gali taip būti, kad kitąkart net užklupsite dorus piliečius (ne šie du klipe), kurie pričiupo bepabėgantį vagį, ir teks po to aiškintis teisme, kodėl nukentėjusius nuo vagystės piliečius pripuolę primušėte, taip dar ir paleisdami šių užkardytą nusikaltėlį – čia toks būtų kiek linksmesnis, nors visai jums ne linksmai galintis pasibaigti variantas.

Ne viskas, ką akys mato, yra tiesa, kurią joms komentuoja jūsų įaudrinta vaizduotė.

Jei jau kišatės į smurtinį konfliktą (o bet kuris konfliktas turi galimybę išaugti iki smurto, kaip ir lengvai smurtinis – iki tyčinio nužudymo dar ir su sunkinančiomis aplinkybėmis), tai būkite pasirengę teisiškai adekvačiai po to dar teisėsaugai ar teismui artikuliuoti, kodėl tą smurtą, kuris šiaip piliečiams įstatymu yra uždraustas ir baustinas, panaudojote prieš vienus ar kitus įtariamuosius (dar net ne kaltinamuosius!).

Apmaudu dėl gerų ketinimų baigties mirtimi, tiesą sakant.

Likite saugūs ir budrūs and let the [police] Force be with you, kaip sakoma žvaigždžių karuose!

Osu!

6 mintys apie “Kai trečias nereikalingas abiems

  1. Dėl pakeisto dizaino, net akyse šviesiau pasidarė. Tekstą, kaip ir visada paskaitysiu vėliau.

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s