Sanseiryu iš Uechi-ryu (7/8): geležinis gervės snapas

(pradžią skaityti nuo čia)

* * *

35. puolantis kirtis gervės snapu kanushiken su kiai!:

Nebūtų gervė – turi savo kung-fu gi ir jai būdingą snapą, o ne tik stypsojimą ant vienos kojos ir plasnojimą sparnais!

Šioje kombinacijoje po numušančio ir sugriebiančio bloko sparnu watari-uke, žengiama pirmyn ant priešininko pėdos, ją prispaudžiant nykščiu sokusen-osae ir kertant tarsi gervės snapu kanushiken.

Ši ataka “snapu“ jau yra aiškiai išreikšta ir agresyvi – nes dar seisan-gata taip Uechi-ryu kirsti keturiais pirštais buvo “kukliai“ labiau linkę į iš nugaros prisėlinusio nedorėlio tarpkojį arba papilvę (oi, kokios gi nederamos to išdykėlio pasalūno iš užpakalio mintys!…).

Dabar aiškiai čia taikomasi į miego arteriją kaklo apačioje prie raktikaulio – ten ir ne smūgiuojant, o šiaip spaudžiant galima suteikti pašnekovui nemalonų jam skausmingą efektą. O va smūgis iš viršaus bus gerokai stipresnis ir netgi “atjungiantis“.

Tik prileisk va tokį prie kokio pianino…

* * *

Maža to, jei nukreipsite šiuos į kanushiken suformuotus nukite pirštus gulsčiau, atakuodami taip gerklę, tai turėsite galimybę intymiau susipažinti su tatuiruotais netradicinių lytinių santykių mėgėjais kalėjimo duše.

Arba “tradicinę“ galimybę pakartoti ir Uechi Kambun karjeros kelią iš šios karate mokyklos ikiokinavinės istorijos, kur didmeistriui teko 1909-aisiais sprukti iš Nankino (toks kinų Kaunas ne tik pagal dydį, bet vienu metu ir sostine buvęs), nes Okinavos šalies senų žmonių padavimuose sakoma, kad tas taip “netyčia“ nudobęs įkyrų ir iki tol į fizionomiją jokio kung-fu apraminimo tikslais negavusį kaimyną.

Sakoma, ten irgi kilęs toks labai būdingas ir mūsų godžiai, šykščiai bei pavydžiai tautai barnis dėl jų sklypukų ribų – ar bambukais arba tujomis užsisodinsi tą riboženklį, ar kokią spygliuotą koncertiną išsitempsi.

Idant karaliaus Jokūbo versijos Biblijoje yra pasakyta (kalba netaisyta): love thy neighbour as thy self!

“Jie nekalti, tačiau apsėsti!“ – dainavo “Antis“ apie zombius ir balandžius Ukmergėje (gif iš a/f The Simpsons)

Tad “mylėk savo artimą kaip pats save!“ – išvertus pagal mūsų baltiškojo sanskrito versiją, o lietuvių vertėjai, gatavi dėl sklypukų už euriuką irgi taip gerklės visokiems pavidolems perkąsti, niekaip netrykšta jokia meile savo kaimynams, kaip matote (bendra lokalia ar regionine geopolitikos prasme).

Todėl ar maža į kur čia toje kata nukreiptas šitas kanushiken (ar kakushi-ken 隠し剣 “paslėptas kardas“) – gervė čia lesa snapu, ir mentams ramu…

* * *

36. atsitraukiant blokas sparnu watari-uke ir atvirų delnų hirate-gamae ant vienos kojos:

Sakytum, pempė ant dirvono paklykauti pargrįžo…

Bet tai irgi va ne – ir aiškius gynybinius veiksmus nuo smūgių rankomis bei spyrių koja čia matome, ir galimybę patiems atgal (arba – kol dar…) įspirti užsipuolančiam priešininkui matome, nors ir kata to neparodo.

Ar nematome?

* * *

O ko tiek daug kata kitiems taip išvis rodyti?

Pirma, tai pavargsi per daug tą kata tiek detalizuodamas ir suprakaituosi po to rankelėmis bei kojelėmis mostaguodamas.

Antra, o kas tie visi žmonės, kurie taip dar neprašyti smalsauja, kokius veiksmus tu čia paslapčiomis praktikuoji?

Ir, trečia – tai gal ir spirti išvis čia taip nereiks konkrečiai, o gal, bendrai, tai ir ne žioplių reikalas, kas čia yra po to, jei jie liudininkais, tau tą kata praktiškai panaudojus, irgi susigalvos pabūti po to.

Juk visos karate kata yra taip su nutylėjimais ir “savaime suprantama“ praleistais elementais dėl jų bendro sklandumo sukomponuotos – tarsi iš jų lyg mokyklinių vadovėlių su laiku nepažangių mokinių būtų išplėšyti tie bunkai puslapiai.

Ippon-nukite – ir vandens bakas negyvai padurtas kaip pagal Uechi-ryu (iš k/f Не бойся, я с тобой!)

Ir juolab, kai veiksmų kombinacijos ilgesnės, o realybėje situacija gali pasisukti kiek kitaip, tai nepaprašysi gi taip priešininko padaryti viską tiksliai, kad gautųsi kaip kata (iš ko iškart galima pažinti, kuomet kata ar kumite bei visi bunkai interpretavimai yra blėnys – ten priešininkas nesipriešina, bet bendradarbiauja prieš jį laiminčiam “sensėjui“).

O dabar čia sanseiryu – šiaip gražu, nes gervės kung-fu, nu.

* * *

Tad tuo ir užbaigsime šią 36 veiksmų kata pagal Uechi-ryu

36-B: sugrįžimas į kamae ant abiejų kojų bei kata pabaiga:


(kitą dalį bus galima perskaityti čia)

* * *

Ačiū rėmėjams Patreon, kur šis įrašas pasirodė iškart visa apimtimi dar 2022-03-04, o taip pat dėkoju atskirai balsuojantiems per PayPal!

10 Comments

  1. Sorry, nežinau, kur dėti radinį apie gintį nuo peilio, bet, mano kukliu nespecialisto supratimu, radau tikrai neblogą dalyką:

    P.S. Pagalvojau, kad seniai rašei apie peilius, tai dar pakamuosiu Tave klausimais apie tą klipuką iš Youtube’ės. Ką Tu į tai?

    1. Kamuok. 🙂

      Nėra idealios technikos nuo peilio, o ir daug sėkmės reikia. Šiaip pagrindinis dalykas – laikytis distancijos ir neprarasti iš akiračio rankų, jei ten būtų peilis arba aštrus įnagis (skustuvas…). Gyventi norėsi – ginsiesi kaip išeis. 🙂

      Jei tave bus tikslas nužudyti – nesuspėsi ir sužiūrėti. Yra ne vienas būdas ne technikos, bet tikslų prasme, atakuoti – net nužudymas gali būti tiesiog padėjimas į pavėsį ir yra žinutės perdavimas, ir abu skirsis savo atakavimo pobūdžiu.

      Ar tame klipe esanti technika pritaikoma? Taip. Ar visada? Ne. 🙂

      1. Cit.: “Jei tave bus tikslas nužudyti – nesuspėsi ir sužiūrėti. Yra ne vienas būdas ne technikos, bet tikslų prasme, atakuoti – net nužudymas gali būti tiesiog padėjimas į pavėsį ir yra žinutės perdavimas, ir abu skirsis savo atakavimo pobūdžiu.“

        Žodžiu, vis tiek bus surengta pasala, ir užpuolimas iš tos pasalos bus beveik visais atvejais (na, gal išskyrus impulsyvaus užpuolimo atvejus, pvz., žmona ar sugyventinė įniršusi panaudoja virtuvinį peilį) – ar tai bus pasikėsinimas nužudyti peiliu, ar tai bus peilio panaudojimas kaip derybinio “argumento“ (pvz., pasikėsinimo apiplėšti atveju)?

          1. Cit.: “Tai ne visi užpuolimai yra tik pasala. 🙂“

            Žinoma, kad ne visi užpuolimai yra pasala. Dar gali būti ir impulsyvus užpuolimas aršaus ginčo ar aštraus konflikto (pvz., tarp vyro ir jo žmonos/meilužės/sugyventinės arba tarp dviejų sugėrovų, arba kai dviem ir daugiau jaunų vyrukų kyla noras pasimatuoti, kas tarp jų turi ilgesnį) atveju.

            1. Cit.: “Tai ne visi užpuolimai yra tik pasala. 🙂“

              Trumpai tariant, man atėjo į galvą tokia patikslinanti mintis, kad visus užpuolimus peiliu sąlygiškai galima suskirstyti į (1) neplanuotus arba impulsyvius (čia kai užpuolikas veikia impulso pagautas) ir (2) iš anksto suplanuotus (čia kai yra pasala).

              1. Dalis nusikaltimų tokiais yra – proginiais arba šanso. Bet aš lyg ir anksčiau rašiau, kad ne pagal užpuoliko emocinę būklę užpuolimus peiliu verta skirstyti. 🙂

              1. Cit.: “O tai tokios atakos koks tikslas: žinutė ar nužudymas? O gal savigyna? 😉“

                Atakos tikslas – nebūtinai nužudymas. Dar gali būti ir linksmakočio nupjovimas girtam ginčo oponentui, kaip viena pana JAV padarė savo meilužiui(?). Arba kitoks sužalojimas iš keršto.

                1. Tavo šitą situaciją labai gerai pasiūlyti visokiems FMA sektantams, kurie peza apie peilio panaudojimą savigynoje. 🙂

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s