Sanseiryu iš Uechi-ryu (3/8): nepamatoma bunkai grėsmė

(pradžią skaityti nuo čia)

* * *

6. apsisukus 180°, dvigubas standartinis Uechi-ryu gerviškas blokas watari-uke, po kurio smūgis “vertikalia“ alkūne pirmyn tate-hiji-ate su kiai! – ir tada grįžimas į pradinę kamae pozicijq vėl wa-uke bloku:

Žengiant kata su tokiu įtūpstu pirmyn, tai visada paprastai priekine pėda yra stipriai treptelėjama – turint priešais smurto prisiprašiusį nedorėlį, aišku, tai ant jo pėdos, o ne ant žemės šalia jo taip tik tuščiai dulkes kelti.

Kaip suprantate, dar ir šis Goju-ryu stiliuje sanseru būdingas smūgis alkūne yra ne viskas, ką čia kata paviršutiniškai (omote) matote – juk iš tos plaštakos pozicijos šiame tate-hiji smūgyje labai patogu kaip gervės snapu staigiai kirsti pirštais žemyn kanushiken į minėtojo užpuoliko akis.

* * *

O jei manote, kad tas kumštis Goju-ryu versijos sanseru taip ten irgi pasilieka, nes po to seka gi ne koks blokas watari-uke (kuris Goju-ryu yra “kuklesnis“ ir vadinamas kabinančiu sparnu kake-uke, kai Uechi-ryu vadinamas tiesiog mawashi-uke), bet iškart jau smūgis kumščiu kita ranka gyaku-zuki, tai…

Tikrai darkart pažiūrėkite, ką tik aukščiau jums parašiau apie tuos karate virsmus iš kovinės į tracinę ir savigynos sistemas.

Kai viena smūgio pozicija sklandžiai pereinanti į kitą – karate stilių pagal savo tėvą pervadinęs ir jį papildęs Uechi Kanei (1911-1991)

Nes Goju-ryu net moksleiviams (sic!) po to sukurtose gekisai dvejuose kata variantuose Miyagi Chojun išplėtojo tai, kas sanseru atvirai žiopliams neparodoma – o tai yra po alkūnės pirmyn sekantis ta pačia ranka iškart smūgis atgaliniu kumščiu uraken į nosį (arba tarpuakį), po ko seka nušluojantis rankas žemutinis blokas gedan-barai (arba išties – dar gali būti ir smūgis kumščio pagrindu kaip kūju tettsui į tarpkojį, ką matome pasikartojant apsčiai seiyunchin) ir jau tik tada eina tas “karatistiškas“ gyaku-zuki.

Taip, visa tai yra jau net pradinėse gekisai dar gerooooookai iki pradedamos mokytis sanseru, kur kata visa to “nėra“, aha.

Bet jei glušą ir bažnyčioje muša, tai ką daryti su žlibiais?

Mes tai Goju-ryu ne tokie banditiški, kaip Uechi-ryu, tad gekisai-gata po alkūnės smūgio – taip iškart į marmūzę uraken ir po to į kiaušus tettsui, ir jau po to smagiai pribaigiant kita ranka kumščiu gyaku-zuki (čia Kuba Yoshio, Goju-ryu Shoreikan stilius ir jo paties Kenbukan/-kai)

Beje, Uechi-ryu čia irgi to lesimo žemyn kanushiken šioje vietoje kata “nėra“ – jis nutylėtas (nepaisant garsaus kiai!).

Bet ir watari-uke labai nesunkiai gali dar iškart pavirsti į kontrsmūgį boshiken – tai tokia dar viena jų “banditiškai“ įdomi plaštakos padėtis, kur smogiama ne delno pagrindu shotei, kaip įprasta Goju-ryu ir bendrai karate, bet į delną įremto nykščio falanga, įskaitant atsikišusį jo sąnarį (ir ką dar pamatysime darant šioje kata).

O šitokį žingsniuką atgal su dviem mawashi-uke blokais sparnu, koks gi netikėtumas, bet jau nuo 1940-ųjų pradėjo mokytis Okinavos mokinukai per gekisai dai-ni ne tik Goju-ryu, bet ir Shorin-ryu mokyklose (nes toks gekisai ir fukyu buvo sukurtos kaip unifikuotos kata abiem Okinavos karate stiliams).

Ir kad čia taip žengiant atgal toji koja kažką dar pakeliui užkabina – man čia ir ten reikia pabaksnoti, ar jau ir taip matosi?…

О сколько нам открытий чудных
Готовят просвещенья дух
И опыт, сын ошибок трудных,
И гений, парадоксов друг,
И случай, бог изобретатель.

– kaip apie tai jau 1829 metais sueiliavęs rusų poetas Aleksandr Puškin (1799-1837), kol to švogeris prancūzas nenušovė dvikovoje (geriau būtų kanfū vienas kitam parodę).

* * *

7. “makalai-makalai“ ir – padūrė:

Tas “makalai-makalai“ yra jau paminėtas boshiken smūgis į galvą – jei tiesiai, tai į panosį arba akį, o jei galva pasukta, tai į smilkinį, paausį, ir jei dar žemiau – tai į gerklę arba miego arteriją.

Na, va tokie jau banditiški šie gerviški mūsų Goju-ryu pusbroliai iš Uechi-ryu… pasakiau dabar, tarsi shisochin mes užpuolikams akučių jau pirmais “atvirų delnų kaip sanchin“ tais judesiukais savo nykščiais neiškabiname, aha.

Po to čia kata seka jau minėtas jų firminis blokas sparnu mawashi-uke ir dūris pirštais tarsi ietimi nukite į paslėpsnis arba kepenis.

Nepamirškite, kad tie pirštukai tokioje formoje pradedami treniruoti jau pradinėje sanchin-gata, tad iki šios sanseiryu pakeliui jie tikrai jau nėra skirti tik groti tautine “balalaika“ su brauktuku iš automobilių stiklų gremžtuko nuo šerkšno.

Tristygio shamisen 三味線 merginų trio “3-paku-atari 36-kai“ (gif iš tenor)

Nors realiai, po pirmojo “makalai-makalai“, tai watari-uke už makaulės galima palenkti jums nedorėlį, kuriam durti juk taps gerokai patogiau į jo kaklą, tiesa?

* * *

8. pasikartojantis dviejų rankų gerviškas blokas į hirate-gamae padėtį, atsisukus vėl 180°:

“Neimk už atlapų, nedorėli!“ – pasakė diedukas atsisukęs, taip jums interpretuojant šį dvigubą pasikartojantį bloką, kaip ir Goju-ryu sanseru tą irgi pasikartojantį morote-uke.

O man čia tuo pačiu iškart jau ir einant prie kitos kata veiksmų kombinacijos, nes metas jau kažkaip gi įspirti – gi čia gervė, todėl tai yra puiki proga ne tik sparnais paplasnoti, bet ir ant vienos kojos pastypsoti.

Ką ir padarom –


(kitą dalį bus galima perskaityti čia)

* * *

Ačiū rėmėjams Patreon, kur šis įrašas pasirodė iškart visa apimtimi dar 2022-03-04, o taip pat dėkoju atskirai balsuojantiems per PayPal!

1 Comment

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s