Šiandien mano Goju-ryu Jundokan mokytojui Bob Honiball sueina 70 metų.
Ilgiausių metų, ilgiausiųųųų!
Bob Honiball, kyoshi, Okinavos Goju-ryu Jundokan karate 8-tas dan (Yury Evteev foto iš Bobo FB paskyros)
Karate pradėjo treniruotis nuo 1967-ųjų gimtąjame Liverpulyje.
Šiuo metu be Jundokan So Honbu vyr.instruktoriaus (kyoshi) pareigų Lietuvoje, Rusijoje, Tadžikistane ir Indijoje, jis taip pat yra Jundokan techninis patarėjas JK (Tony Green mokykla).
Bobo tiesioginiu Goju-ryu mokytoju buvęs pats Miyazato Eiichi (1922-1999), tad aš, kaip iš esmės ir visi Goju-ryu instruktoriai Lietuvoje, kurie mokėsi pas Bobą, esu tik (sic!) ketvirtoje Goju-ryu tiesioginės tradicijos perdavimo linijos kartoje, skaičiuojant pirmąją nuo Goju-ryu sukūrėjo Miyagi Chojun (1888-1953).
Be karate, Bobas dar yra sertifikuotas instruktorius Yang taiji-quan bei Fujian Baihe-quan (“baltoji gervė“) stiliuose – tai meistro Wee Kee Jin mokykla, per kurio tradicijos liniją šioji susijungia ir su Goju-ryu bei šios karate pirmtakės Nahate (mokytojas Higashionna Kanryo; 1853-1915) tradicijos liniją su pačia pradine šio Fujian Baihe-quan kovos stiliaus mokykla Minghe-quan ir bendru jos legendiniu kung-fu mokytoju Liu Long Gong (jap. Ryū Ryū Ko; 1793-1882).
Tada labiau autentiškesnės ir tokios aiškios tiesioginės tradicijos karate arba kung-fu mokyklos, kurią atstovauja Lietuvoje Bob Honiball, jūs tikrai nesurasite, todėl – suskubkite pasitreniruoti pas jį!
Užtikrinu, kad viena valanda treniruočių pas Bobą, kuris yra technikoje perfekcionalistas, atitinka kokią savaitę, jei ne daugiau, treniruočių kitur (su sąlyga, jei būsite dėmesingi ir uolūs, aišku).
Ir todėl – ilgiausių metų mūsų sensei Bob!
Happy birthday and long live to you, sensei!
Osu!
Jis zmogus labai geras ir paprastas. Sutinku kad is jo galima ismokti labai daug. Tik klaustukas, kur jis dabar gyvena: ar Lietuvoje, ar kurioje nors kitoje valstybeje?
Klausimas išties geras. 🙂 Iki pandemijos, kai karantinai uždarinėjo visas treniruotes, tai jis būdavęs Sigmoje pas Tomą Dambrauską šio dojo, o dažniausiai išvykdavęs ilgalaikiams seminarams į Rusiją, Tadžikistaną (yra foto jo su tiubeteika ir chalatu… 😀 ) bei Indiją. Lietuvą jis kaip ir “prižiūri“, bet Lietuvoje Goju-ryu situacija yra “kas tas Mindė, karaliumi čia apsimeta, mes patys sau kunigaikščiai“. 😦
Lietuvoje daugiau kitos karate atsakos vyrauja. Goju Ryu neperdaugiausiai ir zinau kas praktikuotu. “Dojo“ klubas (Vilnius) ir Aivaras Engelaitis (Klaipeda). O kur stai Sensei, ir klaustukas 😦
Tai kad ne – visos Goju-ryu mokyklos Lietuvoje yra tas pats Jundokan, nes visi jie yra Bobo mokiniai, nepriklausomai nuo to, ką dabar pagrindiniu dalyku pas save treniruoja: Nafta – Shidokan, Aivaras – pas Tairą, kuris iš Jundokan, Artūras ir Simona dabar OGKK, tačiau jie irgi to paties Bobo, o Tomas Dambrauskas Sigmoje su kravmaga – tas pats Jundokan (tiek So Honbu, tiek ir Kyokai OGKK). 😀
Bobas pabuvo OGKK ir grįžo atgal į Jundokan So Hombu, kur direktoriumi – Miyazato sūnus (nors administracine prasme tik vadas, kadangi technine ten ta pati Jundokan chebra valdo, kurie yra Bobui sempai, nors visi mokęsi pas Ei’ichi Miyazato gi tame pačiame Jundokan dojo).
O kitų Goju-ryu krypčių (kaip Meibukan, Shoreikan, Goju-kai ir jų variacijų, neskaitant pastarojo Kyokushinkai) tai nėra.
Sveikinu Bobą su jubiliejumi. Nors ir nesu Goju-ryu adeptas ar šalininkas, ar gerbėjas. Tačiau vis tiek jį norėčiau pasveikinti. 🙂 Ir palinkėti jam kuo geriausios kloties gyvenime ir Karatė.
Ačiū už jį, bet gali jį ir FB pasveikinti, manau. 🙂
O tave reikėtų kažkaip į šitą Goju-ryu liūną įtraukti… 😉 Juk numatytos trys dalys apie tensho nuo vasario 16! 😀
Cit.: “Juk numatytos trys dalys apie tensho nuo vasario 16! 😀“
O kur straipsnio apie unsū-gata 8/10 dalis šią savaitę? 😀
P.S. Tensho-gata yra labai įdomu (nes patys Tensho judesiai panašūs į Aikido judesius, tik Aikido adeptai juos atlieka be tokios didelės raumenų įtampos). Tik man norėtųsi, kad būtų su bunkai ir oyo.
Unshu perstumta į kitą savaitę dėl Bobo jubiliejaus. 🙂
Kas dėl tensho bunkai ir oyo, matai, tensho yra heishu-gata – jos paskirtis yra “struktūra“ (kaip ir sanchin), o ne “snukdaužis“ kaip kitų kaishu-gata. Antra, kata yra kata, bet nėra kata – esu rašęs https://seiikan.wordpress.com/2010/01/12/kata-yra-kata-bet-kata-nera-kata/, ir forma bei šablonas skiriasi (nors gramatiškai kanji išties atvirkščiai). Kadangi rokkishu yra forma, o ne šablonas, tai bunkai, kaip matysi demonstruojant mano nuorodoje, yra, bet ten šiaip yra pižoniškumas.
Tai kad sanchin (ir tensho) man imtynes labai primena. 🙂 Snukdaužį iš jų padaryti tai gal japonai, o ne okinaviečiai sugalvojo? Bet palauksim to, kaip Tu pavadinai, “pižoniškumo“.
Susiginčinom pernai su Iain Abernethy prie jo klipo, kuo Goju-ryu yra daugiau – imtynėmis ar boksu. Bet kadangi mane prispaudė koronavirusas, tai pasakiau, kad va ginčytis toliau man mažiausiai rūpi, tebūnie ta tavo karate kikboksu, ir dzin. 😀
O pižoniškumas, kai pradedi struktūrinius dalykus formuojantį pratimų kompleksą rodyti kaip “kovos veiksmų rinkinį“. Nors ten yra tie patys veiksmai, bet ten jie tik tarp kitko, nes heishu-gata ugdo ne kovines kombinacijas, bet svarbius elementus, be kurių dar toli iki kovinių kombinacijų (o tai gausis “dievo palaiminta kalah vietoje krav maga“). 😀
it.: “O pižoniškumas, kai pradedi struktūrinius dalykus formuojantį pratimų kompleksą rodyti kaip “kovos veiksmų rinkinį“. Nors ten yra tie patys veiksmai, bet ten jie tik tarp kitko, nes heishu-gata ugdo ne kovines kombinacijas, bet svarbius elementus, be kurių dar toli iki kovinių kombinacijų (o tai gausis “dievo palaiminta kalah vietoje krav maga“). 😀“
Aišku. 🙂 Kažkas panašaus ir su mano mylimu Aikido būna, kada paprastus pratimus chebra per klaidą palaiko kovos veiksmais ir bando juos naudoti peštynėse arba (kas dar juokingiau būna) ringe. O po to skundžiasi, kad Aikido neveikia.
P.S. Cit.: “…(o tai gausis “dievo palaiminta kalah vietoje krav maga“).“
Tai vis tik Kalah yra efektyvesnė už Krav maga? 😀 Ar Kalah šaknys yra Krav magoje?
Krav maga yra bedieviška sistema, o kalah – su dievo palaima! Tai kas prieš mus, jei dievas su mumis? (kaip sakė kryžiuočiai). 😀
Cit.: “Krav maga yra bedieviška sistema, o kalah – su dievo palaima!“
Supratau taip, kad Kalah yra ta pati Krav Maga, tik skirtumas viso labo yra Dievo palaimoje. 😀 Ar aš teisingai supratau?
Visiškai, todėl ir rašyti net nėra apie ką. Aš gal vis tiek mokslu pagrįsta metodika labiau pasitikėčiau, negu dievo palaima, kada esu nedorovingas nusidėjėlis, tad tos palaimos galiu ir nesulaukti reikiamu laiku… 😀
Cit.: “Aš gal vis tiek mokslu pagrįsta metodika labiau pasitikėčiau, negu dievo palaima, kada esu nedorovingas nusidėjėlis, tad tos palaimos galiu ir nesulaukti reikiamu laiku… 😀“
Mokslu pagrįsta metodika neveikia, jei nėra motyvacijos tą metodiką taikyti praktikoje. 😦 T.y., gali mokėti, ką nori ir kaip nori, bet jei nebus noro taikyti tą mokėjimą praktikoje, tai nieko gero iš to mokėjimo nebus. Puikus dalyko mokėjimas ir puikus išmanymas pats savaime Tavęs neišgelbės iš jokių keblumų ar problemų, jei netaikysi to praktikoje. Japonų samurajai, berods, turėjo tokį posakį: kokia nauda iš paties aštriausio kardo, jei tas kardas bailio rankose.
O visokie nedorovingi nusidėjėliai (taigi ir Tu tame tarpe) Dievo mylimi ir laiminami ne mažiau nei “dorieji“. 😉 Taigi nustok save lyginti su kitais.
Kur tavo tikėjimas mokslu? Kur tavo nezabūtkė atlape?? Gal ir tu prieš PIŠ??? ACAKIK!!!!11 😀
Jei rimtai, tai sutinku. To bičo problema, kad jis pučiasi naudojęs “paprastiems žmonėms ekstremaliose situacijose“, bet aš nemačiau nei pusės žodžio, kokiais principais (dievo palaimą atmetus) jis ten remiasi. Su kravmagistais aš galiu diskutuoti (tarkime, jie skirsto konfliktą į tris fazes, o aš į keturias, ir pan.), o su šituo apie ką? Pradėti religinį disputą? 🙂
Cit.: “Su kravmagistais aš galiu diskutuoti (tarkime, jie skirsto konfliktą į tris fazes, o aš į keturias, ir pan.), o su šituo apie ką? Pradėti religinį disputą? 🙂“
O šituo gali padiskutuoti apie asmens apsaugą, nes man pavyko (Valio! 😀 ) aptikti jo tekstą apie asmens apsaugą:
Close protection training.
To protect someone is very difficult task.
And if you work in the private sector is even harder.
Good hand to hand combat skill are so important.
Unfortunately the Close protection industry
Not develops their hand to hand combat skill
And most of their techniques are not realistic.
Many close protection officers think if they have a gun
They are ready to solve any problem
With one push kick or block and punch and then draw their gun and control the situation.
This is so far from reality.
Let me give you one example.
a vip usually a busy man with very busy schedule.
He meet alot of peoples in different places
Such as:
Hotels
Restaurant
Private houses
Night club
Social events
Etc
Most of the time you don’t even done any security plan and Risk Assessment to the place he will visit.
Infact most of the time you will know i the last minute
Were he want to go. (This why close protection job in the private sector can be so challenging)
You vip go to event full of peoples, peoples passing him from the front right left and back. He greeting so many peoples from close range.
People want picture with him,talk to him etc
If some one plan to attack your vip you will never go to know we’re is coming from.
The attacker will make sure he arrive close to the vip
Before he pull is knife / gun.
The attack will happen so fast you don’t have any time for push kick or even to draw your gun.
This why your training need to fit the reality.
This is THE KALAH SYSTEM
GOD BLESS“
Man, pvz., iškilo toks klausimas. Štai jis rašo: ‘Most of the time you don’t even done any security plan and Risk Assessment to the place he will visit.
Infact most of the time you will know i the last minute
Were he want to go. (This why close protection job in the private sector can be so challenging)“
Tai mano klausimas Tau būtų toks: ar taip iš tikrųjų būna, kad be išankstinės žvalgybos reikia eiti į, tarkime, viešbutį, restoraną, naktinį klubą ir pan.
Ir taip, ir ne. 🙂
Vieni samdo close protection, kiti samdo entourage. Pastaruoju atveju, tai jokio asmens apsaugos darbo ir neatleiki, o tik valkiojiesi fone savo bosui sudaryti svarbumo įspūdį. Tragedija būna tau, bosui ar aplinkiniams, priklausomai nuo konkrečių aplinkybių, kai bandai tada padirbti close protection būdamas entourage.
Ir jei būdamas tik ‘entourage’ patenki į tokią situaciją, kai iš tikrųjų tenka gintis, pvz., tavo VIP’ui (ir tu kartu su juo) kyla aiški grėsmė patekti į pasalą, tai palieki VIP vieną, o pats gelbsti tik savo sveikatą ir gyvybę?
Tai priklauso nuo situacijos gi.
Jei nueini su draugu į barą, o tas prisilakęs visada sudurniuoja ir prie kitų lankytojų kimba, kol prisiprašo į snukį – tai klausimas, ką tu toliau darai: duodi į dūdą draugui ir išsitempi lauk; palieki, kad kiti jį paauklėtų duodami į dūdą; ar eini užstoti, nors ir prisidirbo, kad tam neduotų į dūdą? 🙂
Ne esmė, ar tau už tokio asmens gynybą moka pinigus, ar esi saistomas, neva, draugystės pareigos (“pasakyk, kas tavo draugai…“, aha), kas juk daugiau verta nei banalūs pinigai, bet gal vis tik derėtų prieš tai pagalvoti pačiam, kokios galimos grėsmės ir jų pasekmės? 😉
Ir pagal tai susidarai savo veiksmų planą. Kaip sakiau, jei pasisamdai už pinigus ar “draugystę“ būti tik entourage, tai gal jau nesisamdyk dabar vietoje dar dykai dirbti ir kaip close protection? Labai daug atvejų, kai draugas verslininkas paprašo jį palydėti, kol jis pasiims skolą iš kokio savo skolininko, o po to ir pasaugotoją pasodina už reketą. Arba nušauna kaip bendrininką. O jei draugas prisilakęs durnas, tai arba susirask kitą draugą, arba nevaikščiok su juo į ten, kur jis sudurniuoja (nes gal jis geras draugas kitomis aplinkybėmis).
Ir su VIP iki tol dera aptarti, atskiriant, kas yra client (tau pinigus moka) ir principal (kurį saugai pagal sutartį su client), nes JK net SIA įpareigoja (!) CPO (close protecion officer) palikti savo saugomą asmenį, jei per jį kyla pavojus CPO sveikatai arba gyvybei (health and safety darbų saugos taisyklės, kurios labai svarbios Britanijoje). Todėl prisilakantys rusų VIP ir samdo Londone CPO lietuvius, nes žino, kad tų šiknų tie jau nepaliks likimo valiai, kai tie patys prisidirbs – mentalitetas mūsų vis dar toks. Kitas klausimas, ar po to kitą užsakymą gausi, bet, kita vertus, nafig tau tokie užsakymai? 🙂
Ačiū už išsamų atsakymą.
Ačiū už klausimus. Gal įforminti paredagavus atskiru įrašu kitiems pasiskaityti, kaip manai? 🙂
Aš gi sakiau, kad seniai rašei apsaugos tematika. 🙂 Tad aš abiem rankom už tai, kad Tu atskiru įrašu pakomentuotum visą tą tekstą apie Kalah asmens apsaugą, kurį aš pacitavau.
Tai jau saugos kategorijoje yra parašytas publikavimui čia vasario 2 dienai (yra Patreone). 🙂
Nesupratau. Tai Tu jau parašei straipsnį apie tą Kalah asmens apsaugos sistemą??? Jei taip, tai gal įkelk kokį pirmadienį, o ne trečiadienį.
Oi ne, apie kliedesius su dievo palaima rašyti nėra ko. 🙂
2022/02/02 yra įrašas apie Londone įvykusias masines muštynes su peiliais ir… balikliais (nes reikėjo išbalinti babajus su negrais). 😀
Cit.: “Oi ne, apie kliedesius su dievo palaima rašyti nėra ko. 🙂“
Nu kaip čia pasakius? Aš klausimų Tau iš tos sistemos daugiau neturiu. Bet jei parašytum atskirą straipsnį apie tą sistemą, būčiau dėkingas. Gal netgi būtų galima parašyti visą ciklą tokių straipsnių apie visas tas būtinosios ginties mokančias (arba besiskelbiančias, kad moko būtinosios ginties) mokyklas ar stilius (žodžiu, apie visą tą būtinosios ginties/savigynos industriją), jas įvertintum iš savo pozicijos, kai kur pakritikuotum, kur, Tavo subjektyvia nuomone, verta pakritikuoti, kai kur pagirtum, kur, Tavo subjektyvia nuomone, verta pagirti. O kartu ir padėtum atsispirti/nepasiduoti aklam susižavėjimui tokiomis sistemomis/ mokyklomis/stiliais. Ką galvoji apie mano idėją?
Cit.: “2022/02/02 yra įrašas apie Londone įvykusias masines muštynes su peiliais ir… balikliais (nes reikėjo išbalinti babajus su negrais). 😀“
Taip, šitas muštynes Londone būtinai reikia aptarti. Aš jau buvau tas Londono muštynes su peiliais ir pamiršęs. (Tai matai, ką reiškia aklas susižavėjimas naujai atrastais, “realistiniais“ būtinosios ginties metodais.)
Ko gero, galima palyginti tarpusavyje tradicines ir šiuolaikines paremtas refleksais sistemas – kuo geros ir kuo blogos. Tada nesvarbu, ar tai bus dievo palaimos Goju-ryu, ar tradicinė kravmaga. 🙂
Cit.: “Ko gero, galima palyginti tarpusavyje tradicines ir šiuolaikines paremtas refleksais sistemas – kuo geros ir kuo blogos.“
Tai straipsnių ciklas? 🙂
Cit.: “Tada nesvarbu, ar tai bus dievo palaimos Goju-ryu, ar tradicinė kravmaga. 🙂“
Na, kodėl nesvarbu? T.y., kodėl efektyvių veiksmų arsenalas nesvarbu?
Čia tinklaraštis pats savaime yra ciklas ir tik apie efektyvius veiksmus. Negi nesimato? 😀
Kad labai jau viskas išbarstyta, tai nelabai ir matosi. O va jei įvestum kokią rubriką “Šiuolaikinės būtinosios ginties mokyklos“ (ar gal geresnį pavadinimą tai rubrikai sugalvotum), tada būtų viskas nepalyginamai geriau. Nes tada užtektų įvesti į paiešką kokios nors mokyklos/sistemos/stiliaus pavadinimą, ir jau žinai, ar ten geri (efektyvūs) dalykai dėstomi, ar nelabai geri dalykai dėstomi, o gal ir iš viso neefektyvūs sprendimai siūlomi. Ir tada jau nepasimausi ant naujo senos sistemos marketinginio ženklo, kaip kad aš buvau pasimovęs ant Kalah, kai iš tikrųjų tai yra viso labo ta pati senoji Krav Maga.
Tai kuo tau neįtiko krav maga ir dar su dievo palaima? 😀
Gi rašiau, kuo neįtiko. 🙂 Neįtiko tuo, kad entourage’ą painioja su tikra asmens apsauga.
Ir dar man asmeniškai atrodo abejotinas tas rankos sugriebimo būdas, kai sugriebiama tik viena ranka (ta, kuri yra ginkluota peiliu ar pistoletu), o kita paliekama laisva. Tai savo laisvąja ranka užpuolikas tave už plaukų arba net už akies griebia ir tokiu būdu išsilaisvina, ir tada tau amen. Ir dar neįtiko tuo, kad I.Abolnik’as to paties ginkluotos rankos sugriebimo būdo moko net ir lieknas merginas, kas man atrodo iš viso beprotybė. Nes koks nors atletiškai sudėtas, raumeningas užpuolikas labai lengvai tokią liekną merginą persivestų į parterį ir atitinkamai su ja ten pasielgtų. 😦
Tai va kokius trūkumus toje Kalah sistemoje pastebėjau. Tu gal daugiau tokių trūkumų pastebėjai, nes esi daug labiau įgudęs?
Oi, tai ten daug kas yra kelias į kapines… 🙂 Galima ir konkrečiai veiksmus, ir bendrai tokias sistemas kritikuoti.
Tam kartui, tai bus kovo 9-tąją jau įrašas apie asmens apsaugą (šiaip įrašai sumesti į priekį iki kovo 16 imtinai, kurie publikuoti Patreon). 😀
Cit.: “Oi, tai ten daug kas yra kelias į kapines… 🙂 “
Va va. 😦
Cit.: “Galima ir konkrečiai veiksmus, ir bendrai tokias sistemas kritikuoti.“
Tai bus rubrika apie šiuolaikines būtinosios ginties/savigynos mokyklas (o toje rubrikoje ir pozityvios pusės, ir kritika)? 😉
Cit.: “Tam kartui, tai bus kovo 9-tąją jau įrašas apie asmens apsaugą (šiaip įrašai sumesti į priekį iki kovo 16 imtinai, kurie publikuoti Patreon). 😀“
Gerai. Lauksiu to įrašo, kuris bus kovo 9-ąją. 😀
Šiai dienai publikavimo planas yra toks:
Tensho – kaip kvėpavimo pratimas prieš koronavirusus? (3/3) — Scheduled 2022/03/16 at 8:00 am
Entourage vs Close Protection (diskusiją pratęsus) — Scheduled 2022/03/09 at 8:00 am
Tensho – kaip kvėpavimo pratimas prieš koronavirusus? (2/3) — Scheduled 2022/03/02 at 8:00 am
Unsū (10/10): istorinis kontekstas ir šios kata sąsajos (ne tik Shotokan!) — Scheduled 2022/02/23 at 8:00 am
Tensho – kaip kvėpavimo pratimas prieš koronavirusus? (1/3) — Scheduled 2022/02/16 at 8:00 am
Unsū (9/10): istorinis kontekstas ir šios kata sąsajos (ne tik Shotokan!) — Scheduled 2022/02/09 at 8:00 am
Šiaurinis Londonas: susimušė 200 mokinukų, ginkluotų peiliais ir… balikliais (?!) — Scheduled 2022/02/02 at 8:00 am
Jeigu niekas nesikeis (pvz., Tatą iš balkonėlio ne tik nušvilps, bet įvyks riaušės ar pučas) 😀
Pažiūrėjau į kalendorių. 🙂
Kovo 16 d. paskutinis planinis įrašas. Tai tada kovo 23 d. nieko nenumatyta. Tai aš ir siūlau, gal imk ir kovo 23 d. pradėk įrašų seriją, kurioje apie šiuolaikines ir tradicines būtinosios ginties/savigynos mokyklas ir stilius, apie jų pliusus ir minusus savo subjektyvią nuomonę išdėstysi. Ką galvoji apie tokį mano pasiūlymą Tu?
Galvoju, gal pradėti kokį bent 5 dalių ciklą apie baltosios gervės kung-fu?… 😀
Cit.: “Galvoju, gal pradėti kokį bent 5 dalių ciklą apie baltosios gervės kung-fu?… 😀“
O to stiliaus pliusai, minusai bei palyginimas su šiuolaikinėmis būtinosios ginties/savigynos mokyklomis tame cikle bus? 😀
Matai, aš siūlyčiau pirmiausia aprašyti šiuolaikinį kontekstą ir šiuolaikines grėsmes gatvėje, po to pažiūrėti, kaip į tas grėsmes atsako šiuolaikinės būtinosios ginties/savigynos mokyklos (pvz., ta pati Krav Maga su Kalah, Tavo numylėtasis Marc McYoung-Uncle “Animal“, ir t.t.), ir tik po to palyginimui dar pridėti tradicines mokyklas (pvz., tokias, kaip baltosios gervės Kung-fu, Goju-ryu Karatė ir pan.). Ką Tu į tokį mano pasiūlymą? 🙂
Gera mintis – tai čia dar 5 dalys prisideda… 😀
Cit.: “Gera mintis – tai čia dar 5 dalys prisideda… 😀“
Iš viso bus 10 dalių. 😀 Valio! Tai pirma dalis bus kovo 23 dieną. Tik nesugalvok susirgti dar ir gripu.
Tai parašysiu į priekį – nepastebėsi pauzės kaip ir per koronavirusą, net kai ligoninėje gulėjau. Tik jei jau taip atsakymų į klausimus ilgai nebus, tai akivaizdu – miręs… 🙂
Tai aš taip ir supratau, kad rašysi į priekį. Bet kaip Tu rašysi, jei rašymo metu sirgsi, pvz., gripu? Todėl saugokis, būk atsargus, valgyk česnakų ir svogūnų, daryk Tensho-gata vietoje kvėpavimo pratimų, ir gripas, tikiuosi, Tave aplenks. 🙂
Sezoninis gripas Lietuvoje yra sausio-kovo mėnesiais, o įrašas yra iki kovo vidurio. Tai reikia dar kokių 2-3 įrašų publikavimui po to – ir niekas (be tavęs, aišku) nepastebės netgi susirgus. 😀
Aha. 😀 Bet Tu vis tiek pasisaugok.
Cit.: “Su kravmagistais aš galiu diskutuoti (tarkime, jie skirsto konfliktą į tris fazes, o aš į keturias, ir pan.), o su šituo apie ką? Pradėti religinį disputą? 🙂“
Valio. Pavyko rasti dar vieną jo tekstą apie Kalah principus:
“KALAH vs Krav Maga
To understand the relationship between KALAH and Krav Maga, one has to look to the beginnings of both. With Krav Maga, Imi Lichtenfeld meant to develop an intuitive and effective system that would help against realistic threats. Since then, Krav Maga has evolved and today incorporates moves and blocks adapted from many styles of martial arts and self defense systems. It is practised by civilians and law enforcement and taught by world-spanning organisations who advertise the benefits of tough and fun training that promotes fitness, having implemented a belt system to track advancement to proficiency. To make it the popular system that it is, training partners help each other perfect their moves and gain self-confidence but lose the unpredictability and fierce aggression that is a hallmark of a realistic attack.
Born in Israel and having been taught Krav Maga in the Israeli Armed Forces, the beginning of KALAH tracks to when Idan Abolnik came to South Africa in 2003 and intended to teach self defense. South Africa is not a peaceful country, and here self defense has meaning that has nothing to do with toughness, fitness, and fun. Attackers stop at nothing to get what they want, be it a knife attack at an ATM where the aggressor doesn’t stab only once, a home invasion with the intent to kill or torture, or a gun at your temple and the order “Get out of your car!” Sportsmanship has no place here.
So, when Idan Abolnik realised with his first student that the techniques from Krav Maga would not work against a realistic attack, he found by grace of God the answer in the principles of KALAH. Where Krav Maga relies on blocks and simultaneous counters that work as long as the training partner cooperates, or tries to keep an attacker at bay by placing kicks, KALAH teaches that controlling the immediate threat is imperative. It means going in close as possible to the attacker, catching and hanging on to the threat while keeping in mind that the attacker will do everything in their power to overcome your resistance, and giving as much damage as possible before taking a chance to escape. Training is not fun or easy, and students get self-confidence only in the sense that they know that a real attack will never happen the same way they trained; they have to be ready for anything and adapt to overcome the threat.
KALAH and Krav Maga train in very different ways for different outcomes. To each their own.“
Na, dabar jau galėsi padiskutuoti su Kalah kūrėju ir apie pačią Kalah sistemą.
“found by grace of God the answer“… Aleliuja, broliai ir sesės Kristuje, aleliuja! 🙂
Gal aš šiuos teiginius plačiau ir atskirai tikrai prie progos prisėdęs aptarsiu, nes jie būdingi ne tik jo “unikaliai“ sistemai. Parašyčiau Goju-ryu vietoje Kalah – būtų Goju-ryu. Aš jau rašiau, kiek man nuobooooooodi buvo krav maga, kai teko profesijai ją praktikuoti Ispanijoje 2017-aisis, nepriklausomai nuo tikrai profesionalaus instruktoriaus? Ir ne tik nuobodi – olandų jūrų pėstininkas, dešimt metų jaunesnis ir su randu nuo butelio šukės, kurį gavo areštuodamas Karibuose narkotikų prekeivį, nieko man, “diedukui“, padaryti negalėjo, nors eskalacijos lygis buvo iki tiek, kad kitame būčiau priverstas jį traumuoti jo paties labui. Leidau psichologiškai laimėti, keičiantis poroms pasakęs, kad, oi, kaip jis mane, senelį, nuvaikė… (ne) 😀
Jei pakliuvai pas Bobą ir turi galvą, o ne vien prakaituoji vardan diplomo ir juodo šniūro prie pižamos – po to į viską žiūri kitaip, ir niekas nebenustebins, kaip ir pergalę supranti kitaip. O dabar su mano išminties amžiumi (arba marazmo suintensyvėjimo pradžia…) ir po koroninio skyriaus, žinai, jokios karvių magijos ir kalahai-alahai jokio įspūdžio nebedaro. Gal netgi šiek tiek apmaudu, kad ne Uechi-ryu “senesnę“ versiją teko studijuoti, nes Goju-ryu yra tieeeeeek visko daug iš tų 3+1, kad gyvenimo pritruks.
Cit.: “Gal aš šiuos teiginius plačiau ir atskirai tikrai prie progos prisėdęs aptarsiu, nes jie būdingi ne tik jo “unikaliai“ sistemai.“
Tik tų teiginių platesnio aptarimo aš iš Tavęs ir laukiu. Kad kitą kartą nepakliūčiau ant aklo susižavėjimo panašiomis sistemomis.
Cit.: “Gal netgi šiek tiek apmaudu, kad ne Uechi-ryu “senesnę“ versiją teko studijuoti, nes Goju-ryu yra tieeeeeek visko daug iš tų 3+1, kad gyvenimo pritruks.“
Čia bandai man sukurstyti pavydą? 😀
Tai kad nėra ko pavydėti – ką aš apie Goju-ryu išvis išmanau, jau nekalbant apie Uechi-ryu (todėl sanseru bus 6 dalys, o sanseiryu – 8, nes kuo mažiau išmanai, tuo daugiau prisapalioji…). 😀