Sanseru?

Kilo mintis va ryte dėl sanseru bunkai, tai galvoju, pažiūrėsiu detalių, kaip didmeistriai atlieka. Aišku, pagal dažnumą visada išmeta Morio Higaonna, kuris “gyvą Leniną matė“.

Pažiūrėjau ir susierzinau. Tada pažiūrėjau, kaip jis interpretuoja, ir išvis susinervinau.

Galvojau, atsigausiu, jei pažiūrėsiu dar kelis kitus, bet viskas baigėsi mano paliktais komentarais “LOL“ bei “kur pirkai savo juodą diržą?“ Net mano mokytojui Bobui, ko gero, migrena prasidėtų bežiūrint.

Et, galvoju, nueisiu ir pažiūrėsiu, ką gimtasis Goju-ryu Jundokan siūlo:

Tai jei čia yra 9 dan, tai ką aš žinau…

Nes tai, ką čia pamačiau, gali įvaryti depresiją: per visą kata technika fragmentuota, judesiai pabirę, be sklandaus jėgos generavimo ir perskirstymo (nors negali sakyti, kad neįdėta pastangų), o bunkai – tai mažoji galva žino gal, ką čia vaizduoja. Dieve dieve, koks tu kūdas.

Ne, bet ką aš išmanau, aišku. Einu treniruotis kaip išmokė, ir kur logiką randu, nors toli gražu iki to, ko siekti Bobas irgi parodė. Nuff said.

13 minčių apie “Sanseru?

  1. Cit.: “Nes tai, ką čia pamačiau, gali įvaryti depresiją: per visą kata technika fragmentuota, judesiai pabirę, be sklandaus jėgos generavimo ir perskirstymo (nors negali sakyti, kad neįdėta pastangų),…“

    Tai čia, matyt, mokomieji filmukai, kuriuose turi būti aiškios, aiškiai išreikštos pavienės (na, gal ne pavienės, o atskiros) technikos ir jų ribos, o ne kata čempionatas, kuriame svarbiau sklandžiai, nuosekliai atlikti kata. 🙂

    Cit.: “…o bunkai – tai mažoji galva žino gal, ką čia vaizduoja.“

    Nesiginčysiu, o tik paklausiu, kas ten negerai, Tamstos nuomone.

    Cit.: “Dieve dieve, koks tu kūdas.“

    O su šituo tai jau ir visai nesutiksiu. Ten (t.y. Sanseru-gata) kaip tik stambaus ir tvirto sudėjimo vyrukai atlieka. 😀

    1. Nu vat apie kata čempionatus tai man neužsimink, nes Riki Usami man skamba kaip keiksmažodis. Aš išvis nesuprantu, kaip galima varžytis dailiąjame sunkumų kilojime? Kata yra treniruočių metodas. Kaip varžytis tuomet, kas gražiau pakels, kada svarbu, kas pakels daugiau arba daugiau kartų ir pan.? Jei į kata žiūrėsi kaip į šnibždę, tai visiškai dzin, dailyraščiu ją surašysi ar gotikiniu šriftu – ta pati Mendelejevo lentelė nuo šrifto parinkimo nepasikeičia, jei žinai, kas joje ir kodėl užrašyta, ir t.t.

      Kas negerai, rašiau gi sekančiame sakinyje išvardindamas. Nu viskas ten blogai. Nors geriau, nei Higaonna, aišku, nes tas net nežino, ką ir kodėl daro. Šitas bent jau atkartoja gerai, bet reikia matyti Bobą, kaip vienas judesys į kitą sklandžiai pereina, ir iš kur generuojama jėga. Bobą žiūrėti – kaip gerą pornūchą, akių negali atitraukti, širdis (sic!) džiaugiasi. 🙂

      Nu čia atliko tai tikrai prastai – toks ne pradinukų lygis, bet labai arti to, tarsi jis tos kata net nebūtų atidirbinėjęs, tik prisiminė ir nusprendė ant smūgio po ilgos pertraukos parodyti. Tipo, ai, vis tiek niekas nesupras. Chaltūra čia.

      1. Cit.: “Šitas bent jau atkartoja gerai, bet reikia matyti Bobą, kaip vienas judesys į kitą sklandžiai pereina, ir iš kur generuojama jėga.“

        Nu, taigi jau sakiau, kodėl tam filmuke nėr Tamstos norimo sklandumo – filmukas mokomasis, todėl technikos, kurios sudaro tą šnibždę, demonstruojamos fragmentuotai, atsietai viena nuo kitos, kad naujokėliai galėtų aiškiai atskirti, kur baigiasi viena technika ir prasideda kita.

        Cit.: “Kas negerai, rašiau gi sekančiame sakinyje išvardindamas.“

        O vat, kas negerai būtent bunkai, tai yra, gal neteisingai interpretuojamas kuris nors kata judesys (pvz., vaizduojamas blokas, o turėtų būti užpuoliko rankos suėmimas ir laužimas, ir t.t., ir pan.), taip ir neparašėt.

        1. Pirma, tai visiškai prastai mokomąja prasme, jei jau taip – rodo negerai, o ir judesiai ganėtinai suvelti.

          Antra, bunkai yra vėliau po kata (34:25), tai manęs neįtikino. Bet Higaonna dar mažiau įtikino.

          1. Cit.: “Antra, bunkai yra vėliau po kata (34:25), tai manęs neįtikino.“

            Bunkai ir manęs neįtikino. Bet kai aš nesu Karatė mokovas (o tik kuklus Aikido gerbėjas), tai man smalsu, kas gi konkrečiai tame bunkai negerai. O gal galima Internete rasti gerą Sanseru-gata bunkai?

            1. Abejoju, ar galima rasti gerą. Ir išvis ar rasti galima tai, kas mane tenkintų. 🙂

              Tarkime, lenkiasi pasiimti kojos. Kata yra posūkis, išvengiant spyrio, ir sukui-uke – toks užgriebiantis blokas, kuris sulaiko grąžinamą atgal koją po spyrio. Tuomet antra ranka ją užblokuoji iš viršaus prie kelio, tada patrauki tokią koją į save, ir tada jau spiri į kelį arba kiaušus.

              Kitoje vietoje tai išvis grybą pjauna, nesuprasdamas, kam ta ciūciko arba maldininko poza reikalinga. Ten yra sučiupimas ir sulenkimas, o kai sukiesi, tai gali ir parversti arba bent jau išbalansuoti ir tada daryti tai, ką nori.

              Dar kitur nesuvokiamas visiškai smaugimas sukryžmintomis rankomis.

              Arba dar viena gynyba pačiupus koją ir įeinant į priešininką alkūne jį griauni ir pribaigi dviem kumščiais, nes jie ne pirmyn, o iš tiesų į grindis prištampuoja jau gulintį.

              Žodžiu, sanseru visiškai ne tokia, ką čia vaizduoja, ir kad taip, tada nafig, anot Valinsko.

    2. Beje, Goju-ryu bendrai bėda yra tame, kad Go iškeltas pirmiau Ju ne tik pavadinime, ir stilius tapo labai tokių žaliukų karate. Seiko Higa, kol gyvas buvo, tai buvo kaip krislas akyje visiems tų -kan didmeistriams, nes darė Jugo, o ne Goju karate. Gervė gal ir kieta, bet vis tiek gervė. Čia gi stenintį kalakutą bando prakišti už etaloną. Per mažai tensho-gata, per daug sanchin-gata.

      1. Cit.: “Seiko Higa, kol gyvas buvo, tai buvo kaip krislas akyje visiems tų -kan didmeistriams, nes darė Jugo, o ne Goju karate.“

        O šitas ponas Seiko Higa, manyčiau, išvis atskiro straipsnio nusipelnęs, o ne tik tų keliolikos eilučių ankstesniame Tamstos straipsnyje. Kad ir tuo Shodokan pavadinimu, nes šiaip Shodokan vadinamas vienas iš Aikido stilių (tiesa, Hombu už Aikido nepripažįstamas, nes turi varžybinių elementų), kurį įkūrė toksai Kenji Tomiki, neva tai susintetinęs Aikido ir Dziudo technikas.

        1. Tai čia tik sutapimas dėl pavadinimų. Šiaip jei Tomiki-ryu susintetino, tai gavo ne ką kitą, o jujutsu. Iš tiesų, jis aikido techniką pritaikė varžybų sparingui – randori aikido jau buvo, o čia atsirado shiai.

          Miyazato, kurio yra ir Jundokan, irgi buvo dziudo čempionas, tarp kitko. Bet nieko nesintetino – viskas, ko reikia, yra karate.

  2. Beje, perskaičiau Tamstos straipsnių ciklą apie Lietuvos kariuomenę ir gynybos galimybes Punkonomics’e. Ciklas tikrai puikus, ir, deja, teisinga kritika ten išdėstyta. 😦 Gal dabar kas nors ir keisis, bent truputėlį, į gerąją pusę. Nors net ir to tikėtis, deja, negalime.

  3. Pasveikinsiu Tamstą su šv.Velykomis ir palinkėsiu visa ko geriausio. Kada nors užeisite ir perskaitysite.

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s