Skuba į pamaldas

Posted: 2014-03-11 in Savigyna
Žymos:,

Įniršis kelyje (angl. road rage – nepainioti su žalialapių gezomobilistų masturbaciniu serijalu “Greiti ir įsiutę“) mane domina kaip viena iš smurto rūšių, kurias tyrinėju (kas skamba ganėtinai iškrypusiai, sutinku, nors ir savigynos tikslais). Dvasingumas šiame kontekste, ko gero, irgi gerai dera į bendrą temą.

Na, tarkime, jei esi labai dvasingas, tai atkiši dešinį žandą, kuomet gavai į kairį, o jei nelabai dvasingas, tai duodi durniui kelią. Tiesa, pastaruoju atveju antra dalis reiškia, kad jei duodi durniui kelią, tai jis ir ant galvos užlips, o pirmuoju – kas gi nutiko, mielasai, kad tau davė visų pirmą į kairįjį, ir dar mielai dėtų ir pridėtų į dešinįjį? Bo acakyk už bazarą, gaidy, ane?

Gerai, dvasingumą ir karate paliksiu kitai temai, o dabar grįžtu į kelią – doros ar pamokslo, tai čia dabar ir nuspręsit.

Kelių eismo taisyklės sako:

146. Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Kaip ir logiška – antraip baisu būtų važiuoti gyvenvietėse, nes taip kažkas ir taikytųsi kaip stirna iššokti po ratais, o po to klyktų, kad pirmumą turėjęs.

Tačiau gyvenimas paprastai yra įdomesnis, nei tiesmukas KET laikymasis. Mat, jei išvažiavimas iš kokio kiemo yra ilgas ir tarsi atskiras kelias (ar “rankovė“), tai jo gale tarsi ir viskas aišku – laikykis 146 straipsnio, ir būsi saugus. Bet kas nutinka, kuomet tau, vos išvažiavus iš kiemo į tą “jungiamąją rankovę“ link kelio, pasirodo priešpriešiais kitas automobilis?

Iš savo patirties pasakysite, kad tada nutinka situacija “du ožiai ant tiltelio“. Ir kuris yra mandagus, tas pasirenka kitą palikti ožio vietoje. Arba to, kuriam duodamas kelias – žr. aukščiau. Kita vertus, mandagūs žmonės nuo mažumės išmoksta visada išleisti išeinančius iš patalpos – vyras ar moteris, bet ir logika diktuoja, kad geriau išleisti, jei nori patekti. Kaip ir iš automobilių stovėjimo aikštelės – ko ten grūstis, jei dar gal ir netilpsi neišleidęs išvažiuoti?

Ir jau nekalbu apie krikščionis, kurie ir žandus sukinėja, ir išleisdinėja išvažiuojančius, ar ne?

Ne. Sekmadienį savo rajone ryte stebėjau cirką stovėjimo aikštelėje prie bažnyčios. Parapija yra šv. Jono Bosko (dabar jo relikvijos kaip tik keliauja po Lietuvą, o tą sekmadienį jos buvo jo vardo parapijoje Lazdynuose). Kas iš vietinių, tas matęs, kad bažnyčia yra ant kalvos, šalia jos – stovėjimo aikštelė, o link tos veda kelias į kalniuką – kiek daugiau nei 100 metrų, bet jame prasilenkti dėl aukštų kelkraščio bortelių įmanoma tik visureigiams.

Jei nesate parapijietis, tai tik informuosiu, kad sekmadieniais rytinės pamaldos lietuvių kalba yra nuo 8 val., o lenkų – nuo 9:30. Tiesa, vietiniai lenkai įgalūs kažkodėl perskaityti tik skaičius iki kablelio, todėl jiems – do dupy, mišios nuo devynių, ir būtina grūsis pro duris angry birds fizionomijomis (tokias pencinykes dar galite matyti viešąjame transporte Kalvarijų ir Halės turgaviečių rajonuose), dar nepalaukus, kol vieni kitiems ramybės prisilinkėję litvinai neapleis “jų“ (!) patalpų.

Aišku, kai esi vietinis, tai į savo parapijos bažnyčią pėsčias neini – būtinai turi atvažiuoti kokiu pasatu, ar ne?

Ir kadangi esi nuo mažens pamaldus katalikas, kaip kiekvienas doras lenkas ar lenku save laikantis (vat ko trūksta mums, lietuviams, tai iš tiesų to tikrojo, katalikiškojo, kad ir ką tai jiems reikštų, pamaldumo, aha), tai trūks-plyš būtina privažiuoti kuo arčiau “savo“ bažnyčios, ir būtinai reikia grūstis į tą aikštelę, nelaukiant, kaip ir prie įėjimo, pakol nedamigę litvinai išsivažinės ir elementariai aikštelėje bus daugiau vietos automobiliams.

Tai, aišku, kad būtinai gausis pamaldžių parapijiečių, mokančių melstis matkaboskiškai, o ne sveikamarijiškai, spūstis toje “rankovėje“. Tada pirmame automobilyje bus (ar Merfio tai dėsnis, ar Jis aukštybėse turi tokį dievišką Savo humoro jausmą) tokia uogytės amžiaus (rusai taip vadina moteris, peržengusias 45 metus) vakar feminisčių tarptautinę dieną atšventusioji, kuri, aišku, ne savo suprantama kalba už jos stovintiems tautiečiams paaiškins, kad įvažiuoti, panowie, neišeina, todėl dera atbulomis dabar išvažiuoti ir išleisti, bet atlėks pšeklentiems litvinams parėkauti su anaiptol ne angeliškais išsireiškimais, kokie jie yra intelektualiai ir moraliai neprilygstantys tikriems (sic!) ponams, skubantiems į pamaldas.

Nesusipratę ramybės prisilinkėjusieji, dabar patyrę tokias įžvalgas savo sakramentaliose dvasiose, išsivažinės atbulomis į tik ką turėtas stovėjimo vietas. Spakajaus ištroškę susigrūs į aikštelę, nes jie nesitraukė nei per pėdą, idant Wilno Naszie! Tiesa, pergale ilgai nesidžiaugs, nes dar kurį laiką vyks rokiruotės, bandant kažkaip nenusibraukti automobiliams šonų, kad vietos vis tik atsirastų, nes pamokytieji nesusipratėliai vis tiek turi kažkaip išvažiuoti. Cirkas be pinigų, ir tiek.

angry

Neįkristi į pykčio verpetą padeda įsivaizdavimas, kad oponentas (ar oponentė) yra nuogas (nuoga) mažas vaikas (nes toks ir elgesys) trumpu pimpaliuku (jei frau – tada su mikimauzo tatuiruote ant bambos) – foto iš dailymail.co.uk

Aišku, jei jau prakalbom apie savigyną, tai protingiausia į tą aikštelę iš viso nevažiuoti, manau – ir lenteles, kad šioji yra privati, klebonas gali pakeisti jei ne į lenkiškas, tai į dvikalbes pagal tomaševskinių jedinstvininkų užgaidas. Nors, manyčiau, italui (klebonas ten iš tiesų yra italas Alessandro Massimo, švelniu gundančiu akentu, priverčiančiu smarkiau plakti ne tik Vokiečių gatvės merginų širdis, kalbantis lietuviškai) kaip tik užteko susivokti, kad užrašas lietuviškai gal ir skirtas tiems rytiniams parapijiečiams, kurie užtveria tikriems bažnyčios aukotojams įvažiavimą į šitą teritoriją.

Ir,  beje, tikrai nemanau, kad jei pamaldos pirmiau vyktų lenkų kalba, o po to lietuvių, tokių nesusipratimų būtų mažiau – vat kažkodėl nesu aš nei labai priešiškas lenkams, kaip iš teksto aukščiau kažkam susišvietė, nei čia labai jau toks geros nuomonės apie savo tautiečius. Tiesiog apie mus gal irgi būtų sakoma, kad iš tiesų esame chamai, ir tai, bent jau, skirtingai nuo dabartinės situacijos, būtų tiesa. Dabar gi buvimas teisiu konflikto irgi neišsprendžia. Nebent prie chamų pridėsite žodį “pan“.

O taip, iš sakyklos kalbėti apie dvasingumą nugludintomis bei vyskupo aprobuotomis frazėmis irgi, ko gero, yra paprasčiau, nei pasakyti kažką panašaus į “broliai ir sesės, rupke, negausite atlaidų, jei dar pamatysiu, kad parapijiečiams esate nemandagūs, amen!“

Bet tam reiktų gal po mišių išeiti ne į zakrastiją, o pro duris į lauką ir dėkoti atėjusiems – tuomet matysi, kas ir už Dievo namų sienų vyksta. Tačiau čia manyje jau kalba puikybė arba išpaikinimas bernardinų bei visokių bambizų, atleisk man, Viešpatie.

Vairuokite saugiai ir mandagiai, o kelyje geriau duokite kelią (skamba kaip kalambūras, o ne pamokymas).

Amen.

* * *

Ir sveikinu visus atkurtos Lietuvos Nepriklausomybės proga!

Komentarai
  1. Augustas sako:

    Nuostabus tekstas. Ir pravartus ne tik automobilistams, bet ir pėstiesiems, kurie prieš įeidami į bažnyčią turi išleisti (taigi, duoti kelią) išeinantiems iš jos.🙂

    • seiikan sako:

      Aš tik tekste pamiršau pabrėžti, kad rytines mišias ne italas veda, o toks seno raugo (?) lietuvių kunigas (vikaras). Tai jis labai tinkamas bendram fonui tų pensininkų. Jam gal kitaip ir viskas atrodo. O italas paprastai išpažinčių klausosi ir pamokymus duoda, tai parapijiečiai labai jį myli ir taikosi būtent pas jį.

      Bernardinuose labai daug jaunimo būna, bet tai – ne mano parapija.

      Šiaip viską galima išspręsti: tiesiog lenkams įkalti per jų mišias, kad ateitų pusvalandžiu vėliau (dar geriau būtų, jei jų mišias pavėlintų arba lietuvių netgi paankstintų, kad didesnis tarpas būtų). Ir su aikštele galima išspręsti. Man vis smalsu buvo, kada ten ožių ant tilto stiliaus konfliktas kils, tai va – sulaukiau.😀

      Matyt, esu piktdžiuga.😉

  2. […] praėjo ir buvo kur ir kaip; savigynoje tema buvo apie pamaldas… iš tiesų kalbant apie įniršį kelyje; o karate susibroliavo su dziudo, nes paaiškinu saifa-gata bunkai per imtynes (kuo iš tiesų […]

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s