Saifa-bunkai (1/2)

Posted: 2013-09-17 in Karate
Žymos:, , , , ,

Truputį gal jau vėl metas pasigilinti rimčiau į Goju-ryu karate, ir šįkart dėmesį skirsiu saifa-gata detalėms, kurias “visi žino“, bet “ko paklausi – to negausi“. Tarkime, o kodėl galva nusukta į šoną, kai spiri pirmyn?

Neketinu nagrinėti (bunkai) visos kata, bet papasakosiu (oyo) truputį apie vieną jos kombinaciją, kuri, mano nuomone, yra viena svarbesnių visoje saifa-gata. Ir taip, čia šitoje tas klausimas dėl šito “spiriu, bet nežiūriu, kur spiriu“.

Taip, kitos kombinacijos kata yra gal ne mažiau svarbios, ir tai, kad pirmąją (kuri užsibaigia, neva, uraken) atkartoja triskart, o yra dar viena su kiai (čia kuri užsibaigia tettsui), kuri atkartojama dukart bei dar kita su apsisukimu (kuri užsibaigia žemyn krentančiu tettsui į savo delną – skamba dviprasmiškai, žinau…), kurią irgi kartoji, rodo, kad šios kata kūrėjas sappushi (nors, beje, juo galėjo būti visai ir ne kinas… ir apie tai – irgi žemiau!) akcentą deda lyg ir kitur.

Bet man ši kombinacija, apie kurią čia pasakosiu, yra ne šiaip dar vienas veidrodinis atkartojimas “pamaklavojau rankomis kung-fu į vieną pusę ir spyriau nusigręžęs, po to atsistojau ant kitos kojos ir pakartojau atvirkščiai“. Tai yra viena ir vientisa kombinacija, ir taip pat papasakosiu, kas ir kodėl taip (nes kai kalbu apie kata iššifravimą, tai kalbu ne apie bunkai, skaidymą į dalis – vartojama neteisingai, o apie oyo – praktinį pritaikymą).

Būtent iš visų kata, tai bunkai iš saifa-gata yra kone vienintelė nuotrauka iš tarpukario, kurioje rasite kovinius veiksmus demonstruojantį jauną Miyagi Chojun, ir netgi nevilkintį dar neįsiteisinusio karate-gi treniruočių kostiumo. Štai toji labiausiai tiražuojama ir per raktinį žodį “saifa“ randama nuotrauka (apie antrąjį asmenį dešinėje – kiek vėliau), nors radau nedidelio formato, bet kone ryškiausią šios nuotraukos variantą (okkb.org):

chojun-kyoda-208x300

Miyagi Chojun atlieka bunkai iš saifa-gata

Jau kiek vėliau, tapęs Okinavos prefektūros policijos akademijos grumtynių veiksmų vyriausiuoju instruktoriumi, jis dalyvavo serijoje karate populiarinančių nuotraukų. Ta serija priskiriama pokariui, apie 1951 metus (iki pirmojo insulto, o nuo antrojo Miyagi Chojun mirs 1953-čiaisiais) – ir šiose nuotraukose jau Miyagi Chojun vilki karategi, ir jau ryši obi.

Štai viena iš tos serijos (foto iš shinseidokandojo.blogspot.com), kurioje jis rodo ant Miyazato, tikėtina, bunkai iš shisochin-gata:

miyagi miyazato

Jei Miyazato čia ryši dabar įprastai japoniškai savo juostą obi, tai Miyagi užsijuosęs labiau kinietiškai, tarsi raištuką. Nepriprato prie šio treniruočių kostiumo, matomai, nors ir vilkėdavęs visą gyvenimą išeiginį kimono, o ne vakarietišką kostiumą. Na, privertė čia vilkėti karategi – vis tik policija yra valstybinė ir statutinė įstaiga.

Ir kadangi šįkart tema ne apie shisochin-gata, kuri, neva, buvusi Miyagi mėgstamiausia gyvenimo pabaigoje, tai grįžtu prie saifa-gata.

Ir iš tarpukario yra dar nuotraukų, kuriose jis tik prižiūri treniruotes, tačiau neberasite niekur, kad pats ką nors demonstruotų. Užtenka, kad jo mokiniai nuotraukose pozuoja. Štai, dar vieni porose treniruojasi, panašu, saifa-gata (iš ogkk.eu) – irgi tarpukaris:

chojunmiyagi2

Ir dar viena – matote tą pačią kombinaciją iš saifa-gata, tik čia jau yra asmeninių ir artimesnių mokinių (uchi-deshi) treniruotės:

miyagi_pre_war

Galite palyginti, kad pora tiek vienoje, tiek kitoje nuotraukoje atlieka tą patį bunkai, tik viešieji (soto-deshi) mokiniai labiau naudoja kumščius, o ne atviras plaštakas, kas irgi yra įdomi detalė, palyginimui, kodėl sanchi-gata atviri delnai buvo irgi sugniaužti į kumščius (Uechi-ryu taip ir liko senoji forma – atviromis plaštakomis). Ir demonstruoja mano iš esmės aptariamą veiksmą, ką ir jaunas Miyagi pirmoje nuotraukoje, kurioje jis su…

O va su kuo?

Bob Honiball dojo Vilniuje kabojo nuotrauka, kurios apačioje buvo parašyta, kad Miyagi treniruojasi su Shinzato Jin’an, t.y. savo vyresniuoju mokiniu. Bet pagal aprangą ir Miyagi amžių visai nepanašu, kad ten galėjo būti jau Shinzato – pastarasis tiesiog per jaunas, buvo dar vaiku. Todėl internete paieškojus jums greičiausiai bus parašyta, kad čia yra Kyoda Juhatsu, Miyagi sempai (vyresnysis) dojo pas judviejų mokytoją Higashionna Kanryo.

Viena bėda – Kyoda-sensei, sukūręs To’on-ryu, kuomet jo kolega Miyagi-sensei sukūrė Goju-ryu, jokios saifa-gata (ir dar visos eilės kata, bet dabar ne tiek ir svarbu) nemokino. Ir anaiptol ne todėl, kad buvo nevykęs mokinys – su juo treniravęsi Shiroma Shimpan ir Toyama Kanken išmoko iš Higashionna-sensei iš viso tik po sanchin-gata, o Yoshimura Choki dar prie sanchin tik pechurin-gata (suparimpei-gata).

Tad kažkaip nesueina galai: jei tai saifa-gata, tai ką čia veikia Kyoda, nes tuomet čia su Miyagi yra Shinzato; jei čia Kyoda, tuomet argi čia yra saifa-gata?

Ne, Higashionna Kanryo irgi nemokino jokios saifa-gata (kaip ir kururumfa, jei jau taip), nors šiam pripaišoma – juk turėjo gi iš ko nors Miyagi šių kata mokytis!

Dar juokingiau, kad Miyagi atėjo mokytis pas Higashionna būdamas 14 metų – kadangi gimęs 1888 metais, tai tuomet buvo 1902-ieji, nors galima rasti informaciją, kad Juhatsu atėjo mokytis keletą mėnesių (ar vos vienu) anksčiau, arba teigiama, kad Miyagi atėjo 1903-čiaisiais. Nuo 1910 iki 1912 metų dvejus metus atitarnavo pagal šaukimą Japonijos imperatoriškoje kariuomenėje.

Tad mokėsi, geriausiu atveju, tik 11 metų, nes Higashionna Kanryo mirė 1915-ųjų spalį (tais metais Miyagi dargi dukart keliavo į Kiniją – prieš mokytojo mirtį ir po jos), todėl patys pagalvokite, kiek iš jų treniruočių metų (užtenka vienos rankos pirštų?) dar buvo pienburnis, kuriam mokytojas Higashionna tikrai “mirtinų veiksmų“ neaiškino ir nedemonstravo…

Ai, gana čia jums dabar depresiją kelti beigi pelnytą pasipiktinimą, o tai iš tų didmeistrių kas nors normaliai kada bunkai mokėsi?!

Net nežinau ką pasakyti ir dėl pirmosios nuotraukos, kur lyg ir saifa-gata, o taip ir neaišku, kaip čia Kyoda Juhatsu paskui tokią trumputę “pamiršo“. Gi savo ruožtu tarpukaryje visur matome patį Miyagi, kuris mokina tai, kas iš tiesų panašu į saifa-gata. Ir ne viena proga mokina, ne vienoje vietoje!

Taip ir neaišku, iš kur jis tą saifa-gata, kaip ir kururumfa bei seiyunchin, sepai ir shisochin išmoko. O gal ir pats prikūrė – dėka savo draugelio Go Kenki arba įkvėptas kelionių po Kiniją 1915 metais, nors dar esu radęs ir tokį visiškai pakvaišusį teiginį, neva, išmokinęs Motobu Choyu, vyresnysis Beždžionės (Motobu Choki) brolis, aha.

O aš net nesu tikras, kas ten su juo tą epizodą iš “panašios į saifa“ kata atlieka…

Vis tik manau, kad čia vaizduojamas Kyoda Juhatsu, nors įdomu tai, kad kombinacijoje jis yra pralaiminti pusė, tad visi ir sako, kad negali sempai būti įamžintas, kaip pralaimintis savo jaunesniam treniruočių kolegai! Ir tada sako, kad čia ne Kyoda (sempai), o Shinzato (kohai). Gal ten šiaip kas iš Higashionna mokinių, išskyrus Mabuni (Shito-ryu kūrėją), tik visi užsiciklina ant žinomesnių. Bet manau, kad čia vis tik Kyoda – tiesiog pastarasis buvęs labai kukliu, nors ir svarbiu (To’on-ryu, laikomos artimiausia Higashionna Kanryu Nahate tradicijai, kūrėjas!) okinavietiškos karate vystymesi, žmogumi, todėl galėjo ir papozuoti pralaiminčioje pozicijoje.

Tad kaip nutiko, kad Kyoda pamiršo saifa-gata, jei čia kombinacija iš saifa-gata?

Manau, kad nieko jis nepamiršo – tiesiog prisiminkite, ką Miyagi padarė su treniruočių kombinacijomis iš baihe-quan, kurias jis išmoko dar, manoma, iš Higashionna, o gal ir praplėtė žinias iš savo draugo Go Kenki? Taip, jis sudėjo jas į vieną kata – tensho. Šitos kombinacijos yra ir To’on-ryu (todėl sakoma, kad jas išmokęs Higashionna, o kad galėjo Kyoda iš to paties Go Kenki pramokti, tai nei motais?), tačiau į kata nesudėtos.

uechi8

“Visi dabar nusiraminam ir giliai kvėpuojam…“ – Go Kenki (Baihe-quan meistras)

Tai jau suprantat, kur lenkiu?

Manau, kad Miyagi tai, kas dabar yra saifa-gata, pats į tą kata ir sudėliojo. Nes jūs nerasite analogų jokiuose kituose pagrindiniuose, o ne išvestiniuose (na, tam tikra prasme visi karate stiliai yra išvestiniai iš kitų, bet kalbu apie laiką, kuomet Shurite, Nahate-te ir Tomarite tapo visa eile -Ryu) karate stiliuose – juose nėra kururumfa, saifa ir seiyunchin. Netgi shisochin nemačiau, bet čia dabar ne ta tema.

Dar įdomiau, kad jei Kyoda buvo laikomas Higashionna stiliaus išsaugotoju, tai Miyagi vis tik laikytas modernizatoriumi ir inovatoriumi, nepaisant to, kad nuolat dievagojosi išlaikąs mokytojo stilių (ir pabandyk pasiginčyti – kumščiai kaip puntukai!). Tai, kad mokiniai prisitaikydavo sau išmoktą karate ir ją savaip interpretuodavę, tai buvo normalus dalykas, kuomet išlaikomi principiniai dalykai – karate turi tobulėti, ir tas kitimas yra karate tradicija, o ne konservavimas.

O tai reiškia, kad Miyagi yra ne tik gekisai-gata kūrėjas, kas yra oficialiai dokumentuota ir žinoma. Jis yra ir tensho-gata kūrėjas, nors veiksmus pasiskolino iš Baltosios Gervės. Kodėl manote, kad tų pačių veiksmų, kuriuos jis mokėsi su Kyoda (ką matome toje pirmoje nuotraukoje), jis negalėjo sudėti į saifa-gata? Ir seiyunchin-gata, kurią tuomet mokęs greta saifa-gata, galėjo taip pat būti jo kūrinys. Kai esi sensei ir mokini viešuose klubuose, o ne savo dojo, tai koks skirtumas, ką ir kaip mokini – gi tavo reikalas! Jei sudėjai savo nuosavą kata ir nesakai, kad tos yra mokytojo, tai net patogiau: visi žino, kad ne tiek ten daug ir pasimokei, tai ką čia vaizduosi, kad moki?

Vienai kata mažiausiai skiriama būdavę po 3 metus – štai todėl daugelis Higashionna vėlesnių mokinių galėję teigti, kad moka tik sanchin-gata, nors, be abejo, yra mokęsi ir kitas, ir atidirbinėję kombinacijas (bunkai). Netgi pats Miyagi sanseru-gata nėra mokęsis pas Higashionna, nes tuomet tarnavęs kariuomenėje, tad Goju-ryu versija yra nehigaoniška, nors ir artima, o va To’on-ryu bus “toji“. Šiaip pastebėjimas.

Tad, manyčiau, kad už šių kata, kaip ir saifa, stovi ne koks nors sappushi (nuopelnai šiam tektų už kombinacijas, kurios nebuvo sudėtos į kata), o pats Miyagi. Ir tai kaip tik nenuvertina Goju-ryu, bet reiktų atiduoti deramą pagarbą šiam mokytojui, kuris padarė kata tokiomis, kad jos tapo ko-ryu – “senojo stiliaus“, nors yra labai nedaug senesnės už naujoviškąją gekisai-gata. Bet todėl ir sakau: pažiūrėkite į tensho-gata, kuri dvelkia tokiu pačiu senumu, o visi kažkaip pamiršta, kad jos kombinacijas į nuoseklią kata ir sudėjo Miyagi.

Štai todėl ir metas mums eiti į antrąją, praktinę, kata dalį bei jau panagrinėti bunkai, kai žinote su saifa-gata siejamą kontekstą. Nes jei pasakysiu, kad kombinacijos iššifravimą paaiškino vienas belgas taičistas (aiškino dziudokai, beje…) ir nacionalinis sanda (laisvų kovų) čempionas, kuris kombinaciją sužinojo iš kažkokio kino jaunystėje, kai ir kinas neprisimena, koks čia jau išnykęs kung-fu stilius, tai reikalus jums čia tik dar labiau supainiosiu.

Komentarai
  1. Augustas sako:

    Laukiame nekantraudami antros dalies.🙂

    • seiikan sako:

      Vat jumi tai tik smurtas terūpi – ne, vat kad kažkaip pasigilinti, iš kur Goju-ryu tos kata atkeliavo, ir iš kur jas Miyagis traukė.😉

      • Augustas sako:

        Na, tą istorinę dalį Tamsta taip puikiai pristatė, jog čia pat atsakė į visus iškilusius klausimus, ir man daugiau klausimų nekilo. Todėl laukiame antrosios dalies.🙂

        • seiikan sako:

          Bet tai kaip tau gerai, kad atsakė, o man berašant dar daugiau kilo, tad bus dar nauja serija iš trijų dalių apie katas Goju-ryu.

          O antroje šios tai, be abejo, bus ir smurto. Ir su paveiksliukais. Tik ne visai tiksliais – mat neturiu Uke (partnerio), ant kurio demonstruočiau.😦

        • Augustas sako:

          Cit.: “Ir su paveiksliukais.”

          Su paveiksliukais tikrai daug geriau, negu be jų. Aiškesnis vaizdas susidaro.🙂

          Cit.: “Tik ne visai tiksliais – mat neturiu Uke (partnerio), ant kurio demonstruočiau.”

          Tiks ir apytiksliai paveiksliukai.🙂 Beje, negi nė vienas iš Tamstos klubo nesutiko pabūti Uke?

          • seiikan sako:

            Kad, matai, neturiu savo klubo, o tas, kur Bobas vedė treniruotes prieš išvažiuodamas, tai juk pabiro į du: Simona turi senoje vietoje, o Tomas su Romanu įsikūrė Paco 4, kur reklamoje neseniai ir buvo. Poroje paprastai dirbdavau su Vytu, bet jis dar anksčiau dėl savo vaikų į jų beisbolą persimetė, o kur eis dėl Goju-ryu, tai aš nežinau. Asmeniškai jį kalbinti papozuoti mano tinklaraščiui?… Na, pats supranti – argi eitum?

            O aukščiau minėti juodi diržai, net jei amžiumi jaunesni ir vėliau už mane pradėjo studijuoti, tai kažkokiam “purpuriniam“ (skamba ironiškai Garliavos fone, sutinku), kurį turiu aš, kaip ir neturėtų pagal visas hierarchijas ir etiketo taisykles, nu.🙂 Gal nelabai ir taip pozuotų, jei prieš 4 metus būčiau tą juodą pasiėmęs, kurį siūlė Bobas parvežti iš Okinavos (ne, matai, man būtinai reikia paišsikalinėti, nes jei jaučiu, kad avansu, tai dovanų neimu).

            Todėl, kaip sakoma, sutiko pagal drapanėles, palydėjo irgi prastai.

            Karate suteikia galimybę daug namų darbų atlikti vienam: jumbi-undo, hojo-undo, kata, kihon, kote-kitae ir pan. Bet dėl porinio darbo (tsuzukite, bunkai/oyo, kumite, kakie ir pan.), kaip supranti, reikia jei ne klubo, tai bent partnerio (uke). O jo neturiu (koks durnius Goju-ryu norėtų studijuoti, kai yra kitų veiklų?), ir kol kas, jei taip atvirai ir nuoširdžiai, nemanau, kad anie du klubai man tokią galimybę šiuo metu suteiktų, nors tikrai nesu nusistatęs nei prieš vieną (o ir kodėl turėčiau būti?) – tai man kažko iš jų reikia, o ne jiems iš manęs. Netgi kažkiek gal padėsiu, kiek reiks (reklama, tekstais ir pan.). Kur Bobas dėstys – ten ir ateisiu, nors kol kas jo čia nėra. Juk ir pats jų vietoje nenorėtum, turėdamas “meistro“ šniūrėką prie pižamos, kad kažkoks profanas protą per treniruotę knistų, sakydamas: ė, žinai, čia ne visai taip su tuo bunkai.😉

            Kol po traumos yra ką veikti individualiai (žr. aukščiau), tol problema nėra man tokia aštri. Bet nors ir ne tango, tačiau ir karate – it takes two to dance.

            Tai va tiek tos širdperšos ir priežasčių, kodėl nedarau iliustracijų. Tiesa, galėčiau nupiešti, tačiau sekasi tik 2-D vaizdelis, o bunkai, kurį aš aiškinu, yra 3-D. Paprasčiau nufilmuoti arba nufotografuoti. O prie šių sąlygų – tiesiog aprašyti ir įdėti iliustracijas iš interneto, kad maždaug įsivaizduotum kūno padėtis.

            • Augustas sako:

              Cit.: ” Asmeniškai jį kalbinti papozuoti mano tinklaraščiui?… Na, pats supranti – argi eitum?”

              Tai kokios problemos? Juk draugai esate?🙂
              O Tamstai nebuvo atėjusi į galvą mintis pakalbinti ponios Simonos ir pasiūlyti jai papozuoti (juk visos merginos ir moterys mėgsta pozuoti, na, nebent turėtų kažkokių kvailų kompleksų dėl savo amžiaus)?🙂 Pasiūlymo poniai Simonai esmė ta, kad Uke šiuo atveju būtumėte Jūs pats. Matau net keletą tokio pasiūlymo privalumų, dėl kurių gerb.Simonai galėtų būti sunku atsisakyti Tamstos pasiūlymo: 1) Moteris nuotraukose būtų vaizduojama aukštesnėje padėtyje už vyrą (beje, šiais feministiniais laikais tai būtų puiki ir nemokama reklama tarp moterų ir merginų Simonos klubui); 2) Procesui vadovautų ji pati (tai reikštų kompetencijos pripažinimą “sporte”, kuris paprastai laikomas “vyrišku”); 3) Pagarbus vyriškos lyties asmens dėmesys bet kuriai moteriai ar merginai imponuoja savaime (nes moteriškai lyčiai įkvepia tam tikro pasitikėjimo savimi, kurio niekad nebus per daug); 4) Padariusi paslaugą Jums, ji galėtų tikėtis Jūsų paslaugų ateityje (juk damai skolingas tikrai neliksite, tik šito poniai Simonai nei garsiai, nei tyliai nereikėtų sakyti, nebent ji pati to paklaustų).

              Cit.: “O aukščiau minėti juodi diržai, net jei amžiumi jaunesni ir vėliau už mane pradėjo studijuoti, tai kažkokiam “purpuriniam“ (skamba ironiškai Garliavos fone, sutinku), kurį turiu aš, kaip ir neturėtų pagal visas hierarchijas ir etiketo taisykles, nu. ”

              Purpuriniam diržui? Tai juk dešimtas danas, jei neklystu. Jūs turbūt norėjot pasakyti “violetinam diržui”?

              • seiikan sako:

                Ačiū už pasiūlymus. Net neabejoju, kad jie Simoną, jei užsuks, irgi pralinksmins.🙂

                Vytas man kolega buvo dojo. Iš mano draugų vienas yra užsiiminėjęs Kyokushinkai, o kitas pakrationu ir kikboksu. Abu subrendę ir atlaidžiai žiūri į mano suvaikėjimą dėl Godzilla-Karate (Goju-ryu). Jie irgi nepozuotų.

                O purpurinis (purple) yra ne raudonas, o violetinis. Tiksliau, spalva tarp violetinės ir indigo. Tikrai ne raudona, kurią painioja su crimson arba bordo.

                Tiesiog katalikų bažnyčiai vienu metu pritrūko kardinolams dažų – purpuriniai Viduržemyje iš tiesų itin brangūs (iš čia: Bizantijos imperatorius gimdavęs “purpuriniame kambaryje“ – parodant, kiek jis buvo oligarchų oligarchas). Tad lotyniškai Papa davė nurodymą drabužio spalvą vadinti pagal vyskupus, kur buvo irgi žodis purpuras (kaip apdaro rūšis, o ne spalva!), tad itališkai ir angliškai (ironiška, pastaroji labiau lotynišką prasmę išlaikė) spalva skiriasi pagal suvokimą (pavyzdžiui, rapyra kilusi irgi nuo drabužio – išeiginis drabužis rūbams, o iš tiesų yra špaga).

                Bobo tekstuose ir kvalifikaciniuose reikalavimuose yra purple – purpurinis. Galiu vyskupu, galiu kedofilu, galiu ir baklažanu vadintis – koks skirtumas?🙂 2 kyu, ir tiek. Man labiau patiko žalias – 4 kyu. Rudą ir taip turiu. Motyvacijos juodam neturiu.

              • Augustas sako:

                Cit.: “Ačiū už pasiūlymus.”

                Tai visada prašom.

                Cit.: “Net neabejoju, kad jie Simoną, jei užsuks, irgi pralinksmins. 🙂 ”

                Tai ponia Simona kartais čia užsuka ir netgi paskaito, kas čia rašoma? Jei taip, tai tokiu atveju, manau, drąsiai galima teikti pasiūlymą papozuoti Tamstos tinklaraščiui.🙂 Kodėl? Todėl, kad ji jau žino, koks puikus yra šis tinklaraštis, ir tikrai neturėtų atsisakyti jam patalkininkauti.

                Cit.: “Rudą ir taip turiu. Motyvacijos juodam neturiu.”

                Tai, mano nuomone, nuo dabar turite ir motyvaciją juodam diržui. Dėl savo draugų, kurie tikrai nelaikytų JŪsų suvaikėjusiu, jei turėtumėte juodą diržą.

                • seiikan sako:

                  Simona turi savo tinklapį, ir į jos virtuvę nesikišu. Duos informaciją – aš čia ją patalpinsiu lygiai taip pat, kaip ir kitų (Tomo ir Romano, pvz.). Kodėl ji turi man pozuoti?🙂

                  Ne, neturiu motyvacijos juodam. Ką jis pakeistų, išskyrus savimeilės patenkinimą? Tekstai mano čia pasidarytų kupini gilaus filosofinio turinio ir persmelkti nepaprastomis meistriškomis įžvalgomis?😉

                  Antroje dalyje bus matyti tai, ką aprašiau. Per paskaitą šeštadienį bandžiau iš neturėjimo ką veikti pasipaišyti – nesigavo. Kol neparodysiu, tol visada bus žmonių, kuriems tas bunkai irgi “nesigaus“. Jų reikalas (jei tingės nuorodas paspaudyti).

                  Aš va dabar Nahate šaknyse knisinėjuosi: gervė, archatas, tigras – per kata ir meistrus. Kai kur galai nesueina. Kai kur trūksta informacijos. Na, mano hobis toks yra: užduoti sau klausimus kodėl? arba ane?, o tada ieškoti atsakymų. Aišku, visada naudingiau bukai patrankyti makivarą, nu. Nei kad į excel dabar dėti faktus, juos sisteminant, ir matant, kokios grožybės atsiskleidžia.😀

                  Tada ir praktiškai treniruojantis matai, ką dera tiesiog atmesti, kame visai nebūtina koncentruotis, o ko trūksta. Bet kai turi juodą diržą, tai abejoti neišeina, nes jau turi standartą.

                • Augustas sako:

                  Cit.: “Simona turi savo tinklapį, ir į jos virtuvę nesikišu. Duos informaciją – aš čia ją patalpinsiu lygiai taip pat, kaip ir kitų (Tomo ir Romano, pvz.). Kodėl ji turi man pozuoti? 🙂 “

                  Nes Jūs paprašėte papozuoti. O kodėl ji turėtų atsisakyti papildomos reklamos sau, savo klubui ir dar už dyką?🙂

                  Cit.: “Ne, neturiu motyvacijos juodam. Ką jis pakeistų, išskyrus savimeilės patenkinimą? Tekstai mano čia pasidarytų kupini gilaus filosofinio turinio ir persmelkti nepaprastomis meistriškomis įžvalgomis?😉 “

                  Taigi sakiau, ką juodas diržas pakeistų. Draugų (kolegų, partnerių) požiūrį geresne linkme į Jus pakeistų, o ir Jūs pats mažiau gėdytumėtės prašyti iš kolegų-juodadiržių pagalbos Jūsų tikrai puikiam tinklaraščiui.🙂
                  Dėl tekstų kokybės. Tekstai gal ir nepasikeistų, bet užtat daugiau gerbėjų rastumėte, didesnį autoritetą turėtumėte, o tai reiškia ir didesnį lankytojų skaičių, ir atidesnį Tamstos tekstuose reiškiamų minčių skaitymą, ir tuo pačiu didesnę įtaką Tamstos tekstų skaitytojams. O kaip gi kitaip? Pats juodasis diržas mintis reiškia. Neatsižvelgti į tai būtų kvailystė, nes gi “super”patyręs karatistas rašo.😉 😀

                  • seiikan sako:

                    Reklamą jos, Aivaro, Artūro, Sauliaus ar dar Romo įdėčiau ir taip dykai ir mielai, todėl kad man Goju-ryu plėtra yra svarbiau. Gal netgi tą ir pats padarysiu. Dėl kitų karate stilių, tai dar reiktų pagalvoti…😀

                    Kad su juodu diržu rašant čia būtų padefaultu daugiau respecto, tai net neabejoju.😀

                • Augustas sako:

                  Cit.: “Bet kai turi juodą diržą, tai abejoti neišeina, nes jau turi standartą.”

                  Čia, sakyčiau, yra Jūsų mąstymo klaida. Koks gi skirtumas, kokios spalvos (anot Jūsų) “šniūrėkas” Tamstos kimono juosia? Man atrodo (čia galbūt mano aikidokiškas mąstymas ir aikidokiška patirtis reiškiasi), kad Tamstos teisė kažkuo suabejoti ar kažką kvestionuoti nuo turimo diržo spalvos visai nepriklauso.

                  • seiikan sako:

                    Nu tai aš apie ką?🙂

                    Aš va apie kata vakar dėliojausi, kol visi čia dėl sidabro svaigo, tai padariau išvadą, kad reiktų geriau Bai He Quan, o ne Goju-ryu karate studijuoti.

  2. […] Va aš jums temą pratęsiu nuo saifa-gata bunkai. […]

  3. […] iš apačios (jei kaire ranka, tai prieš laikrodžio rodyklę brėžiate) – rašiau tai jau apie saifa-gata bunkai. O antru atveju – darote viską priešinga kryptimi, t.y. pagal laikrodžio rodyklę, jei […]

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s