Sanchin-gata: hikite dėmesio taškai

Posted: 2013-04-16 in Karate
Žymos:,

Gana čia tamkart istorijų ir teorijų – šįkart užsiimkime praktika, nes karate yra praktikos užsiėmimas, kaip bevartysi, tad dabar apie sanchin-gata grįžtamąjį rankos judesį, vadinamą hikite (jap. traukianti ranka).

Kuomet iš kamae padėties ranka traukiama atgal, Bobas visada akcentuoja, kad galvokite ne apie ranką (plaštaką ar kumštį), kur tas eina, bet apie alkūnę. Tad natūralu, kad ranką traukiat, bet dėmesys sukauptas į jos alkūnę, kaip toji eina atgal.

Nežinau kaip jums, bet man dėmesys nuo jos pakeliui persikelia link peties. Mat jei trauki “atgal“, tai mintyse tarsi nusibrėžia lygiagreti grindims linija, kuria tarsi turėtų judėti alkūnė atgal.

Bet taip negerai, nes tuomet (pabandykite atsistoti šonu į veidrodį) matote, kad kyla jau petys aukštyn. O petys neturi kilti, tad dėmesys nuo alkūnės peršoka į petį (kadangi negali vienu metu sukaupti dėmesį į kelias vietas), kad to nepakeltum. Ir sugrįžta link alkūnės vėliau, jau galutinėje fazėje, alkūnei užėjus už nugaros, kai toji perėjo savo piką ir vėl tarsi sugrįžta į minėtą menamą liniją atgal.

Miyazato

Miyazato-sensei sanchin-gamae (iš traditionalfightingarts.com)

Negerai taip. Dėmesys turi išlikti alkūnėje, nesiblaškyti, bet ir petys neturi kilti.

Patarimą radau Goju-ryu giminingame stiliuje To’on-ryu, ką akcentuoja jų Kanzaki-sensei. Jo nurodymas mokiniams išvis griežtas: alkūnė traukiama ne atgal, bet žemyn 45 laipsnių kampu!

Pabandom?

Jaučiate, kad jums net nereikia fokusuotis į petį – jis nekyla, netgi tendencija yra jam šiek tiek pasmukti žemyn. Alkūnė irgi praeina savo piką be nereikalingos įtampos, o paskui jau taikosi atgal. Ir dėmesys šiame hikite judesyje visas alkūnei – lygiai taip, kaip akcenuoja ir Bobas, kuris tai išmokęs Jundokan’e.

Nežinau kaip jums, bet man šis patarimas hikite judesyje “alkūnė ŽEMYN!“, o ne atgal – padėjo patobulinti judesį. O ir dėmesys nesiblaško.

Osu!

Komentarai
  1. Augustas sako:

    Puikumėlis. Net nustebau, kaip man pavyko Tamstos pasiūlytu būdu neiškelti peties. Mat kiek anksčiau bandydavau, tai petys kildavo tarsi savaime. Tekdavo dirbtinai nuleisti petį, įtempiant trapecinį raumenį.

    P.S. O daugiau tokių praktinių straipsnelių bus?

  2. […] saifa-gata, ir… man visas kata išvardinti? O ir sanchin-gata jis nuosekliai ir metodiškai atidirbinėjamas ištisai (sudėkite aptinkamus tris skirtingus hikite sanchin-gata, fukyu-gata ir gekisai-gata – […]

Leave your comment here

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s