Apie

Apie karate kitaip… Ir ne tik apie karate.

Galop, daugumai žmonių visi kovos menai yra “karate“, o nemažai daliai jau save suprantančiais laikančių – “čia kai koja į galvą, a-ne?“ Tuomet koks skirtumas, kaip pavadinsi apie ką čia yra kitaip, nors apie karate, prisipažinsiu, yra daugiausia – toks jau tas mano užsitęsęs pauglystės pomėgis… Ar vis tik kompleksas?

Jei esate įpratę prie savo mokyklos ar sistemos pasakaičių iš rūsio apie kokius nors basakojus valstiečius, šokinėjusius plikais kulnais prieš skustuvo aštrumo kardais ginkluotus profesionalius karius, ar apie tai, kaip moteriškė iš ištaškyto vyrų (!) vienuolyno perdavė ateities peštukų kartoms ypatingą nedraugo primušimo sistemą, arba apie tai, kad koks nors vegetarų religijos vienuolynas gūdžioje provincijoje buvo toks kovos meno studijų klubas, kuriame pamaldumu net nekvepėjo iš tolo, o iki šiol galima atvykti kaip į disneilendą ir čia išsamiai pažinti spardymo į galvą gudrybes bei subtilybes, ar apie tai, kaip nesugaunamieji džo sukuria nenugalimus kovos stilius, daužydami pušeles kažkur neįžengiamuosiuose kalnuose meno ir geležinkelio labui, po ko ir veršiai skerdyklose netenka ragų ir stimpa iš baimės, ar kaip slaptieji žudikai geba miegoti ant lubų, nenukrentant antklodei, bei nokautuoti per atstumą, ir t.t., ir t.p. – šis tinklaraštis tikrai ne jums.

Sukite ienas į kokį plikšių merginų tinklalapį dvasinio peno pasisemti, ar į kokį byvių su subingalviais forumą, kuriame tuntas nusišnekančių visuomet reiškia absoliučią tiesą prieš išsišokėlį eretiką, manantį kitaip ir, neduoktudiev, gebantį dar ne tik artikuliuoti, bet ir argumentuoti. Nevarkite čia skaitydami (o iki čia teksto, matyt, ir taip neįveikėt), jei dar mokykloje sukeldavo migreną pastraipa jai vos įpusėjus, o iki šiol sunku suregzti tris rišlius sakinius, nepadarius po kelias rašybos klaidas vos ne kiekviename žodyje. Tikrai pavojinga bus atrasti čia teiginius, galinčius sukelti minčių sumaištį nebrandžiose bei egzotiško žodžių opiumo aptrauktose maulėse.

Nieko įdomaus čia neras ir kokios savadarbės “astralinės karate specnazo stiliumi“ adeptai, kurių instruktoriai, pageidaujantys būti vadinami mokytojais iš didžiosios raidės, guru ar sensėjais, sugeba kaip religiją kimšti horoskopinių prognozių žanro teiginius, prakišamus naiviems pasekėjams kaip (pseudo)filosofija.

Nusivils ir kovinių “mišrainių“ (MMA) gerbėjai, šventai įsitikinę (ir tam įsitikinimui nuolat save ir savo kolegas paraginantys tarsi sporto aistruolių skanduotėmis), kad garnyras yra geriau už pagrindinį patiekalą, o absoliuti kovos meno viršūnė yra gebėjimas imituoti grubų “linksmuolių“ petingą testosterono pertvinkusiame garde.

Sunkiai pavyks rasti bendrą sprendimą nuolatiniame ginče, kuris menas yra geresnis. Nes kaip beskambėtų paradoksaliai, tačiau dažniausiai ne paksius kaltas, o tikrai aplinka – nebūtinai tik kovos meno atstovas yra “nevykėlis“, nes sutiksite gal, kad iš taiči naudos mažokai ringe prieš taisonus, kaip ir bokse patiriamas nuolatinis galvos baladojimas neskatina sveikatingumo proveržio jauname organizme (nekalbant jau apie gebėjimus spręsti integralines lygtis).

Raudonis turėtų kitąkart mušti į galvas ir tokios savigynos ekspertams, kurių supratimas apie tai sukasi aplink metodologiją “klupsciu į pautus arba kūloku į padychą“… Nesuprasim vienas kito, jei karate galima “sportuoti“, o savigynai tinka “kovinė karate“ (kas tas yr?).

Nerašau aš tokiomis temomis.

Mano požiūris netgi į karate yra labai paprastas ir pragmatiškas, kurį galima būtų apibūdinti teiginiu, kad jei karate šerdis yra kata (čia karate didmeistriams pritariu, nors ir savaip), tai kata esmė yra bunkai (o štai čia su jais lyg ir sutariame, bet, pasirodo, retai randame bendrą supratimą, kai imi konkretizuoti). Visą prikergtą estetiką bei pseudofilosofiją su primestais etiketo ir ritualų žaidimais galite pasilikti sau. Skonio reikalas, o dėl skonio nesiginčijama. Ir jei taip įsivaizduojate karate, tai aš tikrai nesu karateka.

Todėl jei nepasipiktins, tai tikrai bent nustebti turėtų kitąkart “tradicinės“ karate entuziastai, kuriems visa karate tikrai yra “mavaši“ jei ne į galvą, tai į šlaunį, o jos technika apsiriboja tik “blokas + smūgis“, nes visa kita juk – “džiūdžitsu“. Ir jei bemaž visa karate dabar tik tokia, tai, kaip sakiau, aš nesu karateka, nes kapstausi jos “priešistorėje“, ieškodamas (ir kartais pavyksta netgi atrasti) tai, kas seniai kitąkart pamiršta, o nauji išradimai “kovinių dviračių“ konstrukcijoje pateikiami dažniausiai kaip fizinių ir intelektinių pastangų evoliucijos revoliucinė išdava.

Ir jei kontrargumentų pritrūkus diskusija susiveda tik į “o kas tu toks“ arba “ar nori gauti į snukį“, kad jau leidi sau kritišką (nebūtinai tai reiškia smerkiantį – o saviironijos, nepaneigsite, prasiveržia manyje ne mažiau) požiūrį į tai, kas kitiems yra svarbu, ir priimama asmeniškai kaip įžeidimas, tai iškart sakau, kad esu niekas (tenkina?), jokiais sportiniais ar kriminaliniais pasiekimais negaliu girtis, skambių titulų ar rangų nesu užsitarnavęs jokioje ypatingoje mokykloje ar organizacijoje.

Netgi įvaizdžio palaikymui, o į žvejybą ar medžioklę kažkaip gi nevaikštau, nevilkiu karinio kamufliažo (na, aš bent kariuomenėje tarnavęs, ir ne vienoje, skirtingai nuo tūlo, pamėgusio tokius apdarėlius). Ir matuotis linksmakočiu, tiesiogine ar alegorine prasme, galite ne su manimi, o su veidrodžiu – mano ego savipatenkinimo poreikis nekamuoja (laikyme, kad dvikovą laimėjot – ar geriau pasidarė?).

Tad ką čia galite tuomet surasti?

Mano asmeninę nuomonę, kuri dažniausiai yra kaip darbinė teorija iki bus surasti geresni teiginiai (bet kad nerandama…). O asmeninės nuomonės, tai kaip pasturgalio skylutės – visi turim po tokią. Jei jūsiškė nuomonė ar teiginiai patiks man – mielai priimsiu juos. Jei nelabai – nesupykite, kad papriešgyniausiu.

O jei nepatiks maniškė – tai ir taip gi skaityti nieko nepriversiu, ir tuomet tikrai nėra jokio skirtumo, ką ir kaip rašau, nes, kaip supratote, tekstas aukščiau skirtas buvo ne mano tinklaraščio skaitytojams, kuriems tokie klausimai, apie ką rašoma šiame tinklaraštyje, jau seniai nebekyla…

____________________________________

Norėdami naudotis PAIEŠKA, spausdinkite tekstą ant “search this site“.